Reklama

Zalety jedzenia bananów

Słodki smak to nie jedyna zaleta bananów. Istnieje wiele korzyści zdrowotnych, dla których warto włączyć banany do codziennej diety:

Banany pomagają przezwyciężyć depresję. Dzieje się tak, ponieważ zawierają tryptofan, związek z grupy aminokwasów, który przekształcany jest w serotoninę – neuroprzekaźnik odpowiedzialny za dobry nastrój.

Są niezastąpionym źródłem energii. Jedząc dwa banany przed wzmożonym wysiłkiem dostarczamy organizmowi ogromny zastrzyk energii. Podtrzymują one bowiem poziom cukru we krwi, dzięki czemu wolniej się męczymy.

Banany uzupełniają ilość wapnia w organizmie i pomagają budować mocne kości.

Zwolennicy medycyny naturalnej cenią banany ze względu na właściwości, które pozwalają pozbyć się kurzajek (brodawek). Zmianę chorobową wystarczy potrzeć wewnętrzną stroną skórki od banana.

W ten sam sposób skórka banana może być wykorzystana w przypadku ukąszeń owadów lub miejscowego podrażnienia skóry.

Jedzenie bananów pomaga obniżyć temperaturę ciała w przypadku gorączki i przynosi ochłodzenie w gorące dni.

Banany są bogatym źródłem magnezu i potasu, dzięki czemu poprawiają pamięć i koncentrację.

Potas zawarty w bananach obniża również ciśnienie krwi.

Po banany warto sięgnąć, kiedy borykamy się z problemami układu trawiennego. Pektyny zawarte w owocach pomagają usunąć toksyny z organizmu i chronią florę bakteryjną jelit.

Banany łagodzą objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Dzięki zawartości witaminy B6 przeciwdziałają zatrzymaniu wody w organizmie, co jest jedną z przyczyn PMS.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama