Reklama

Kiełki pszenicy: Działają antynowotworowo i chronią przed starością

Nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że kiełki pszenicy zaliczane są do grona superfood, czyli najzdrowszej żywności świata. Stanowią doskonałe źródło antyoksydantów - które neutralizują działanie wolnych rodników i zapobiegają powstawaniu chorób nowotworowych - oraz całej gamy cennych dla organizmu witamin, minerałów, błonnika i białka. Ponadto obniżają poziom złego cholesterolu, stymulują działanie układu odpornościowego, regulują ciśnienie krwi i korzystnie wpływają na elastyczność ścian naczyń krwionośnych. Przyjrzyjmy się właściwościom kiełków pszenicy nieco bliżej.

Reklama

Co znajdziemy w kiełkach pszenicy?

Kiełki pszenicy stanowią doskonałe źródło witamin - między innymi tych z grupy B, witaminy A oraz witaminy D i E oraz składników mineralnych, takich jak wapń, fosfor, potas, selen, żelazo magnez, mangan, sód czy miedź.

Kiełki pszenicy a proces starzenia

Solidna porcja witaminy E sprawia, że kiełki pszenicy spowalniają procesy starzenia i doskonale wpływają na kondycję naszych włosów, paznokci oraz włosów.

Kiełki pszenicy a działanie antyrakowe

Kiełki z uwagi na bogatą zawartość antyoksydantów wykazują właściwości antynowotworowe, a konkretnie neutralizują działanie wolnych rodników, odpowiedzialnych za powstawanie chorób nowotworowych.

Na działaniu antyrakowym zdolności kiełków pszenicy się nie kończą. Bardzo często są stosowane w profilaktyce chorób o podłożu sercowo-naczyniowym, schorzeń płuc jak i choroby Alzheimera.

Z uwagi na solidną porcję kwasu foliowego oraz dobroczynny wpływ na naszą kondycję psychofizyczną po kiełki pszenicy powinny sięgać wyjątkowo chętnie kobiety w ciąży, sportowcy oraz studenci i uczniowie.

Kiełki pszenicy a trawienie

Kiełki pszenicy - między innymi za sprawą solidnej porcji błonnika - stymulują pracę układu pokarmowego i usprawniają proces metabolizmu. Wyjątkowo dobroczynnie wpływają też na jelita - usuwają nagromadzone w nich toksyny i zapobiegają powstawaniu zaparć. Nic zatem dziwnego, że kiełki pszenicy stały się niezbędnym składników rozmaitych kuracji oczyszczających.

Kiełki pszenicy dodają energii i odświeżają duszę

Po kiełki pszenicy powinny sięgać również osoby chore na cukrzycę oraz narażone na nadmierną dawkę codziennego stresu. Miłośnicy zdrowej żywności niejednokrotnie podkreślają, że kiełki pszenicy doskonale wpływają na nasz organizm: dodając energii działają jak kawa, a odświeżając ciało i duszę śmiało mogą stanowić alternatywę dla jogi i najbardziej zdrowych warzyw i owoców.

Gdzie kupić kiełki?

Kiełki można zakupić w sklepach ze zdrową żywnością, ale równie dobrze łatwo je wyhodować samodzielnie w domu. Od czego najlepiej zacząć? Zamocz ziarna pszenicy w letniej wodzie, a po kilku godzinach ułóż je na dnie szklanej miski; zalej wodą i przykryj gazą. Po kilku dniach kiełki powinny być gotowe do spożycia. Stanowią idealny dodatek do kanapek, zup, sosów, jogurtów czy sałatek.

Uwaga! Kiełków nie powinny spożywać osoby z nietolerancją glutenu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama