Reklama

Jakie ważne substancje znajdziesz w brokułach?

Brokuły są jednymi z najzdrowszych warzyw na świecie. Posiadają wyjątkowe właściwości zdrowotne i wartości odżywcze. Chociaż nie każdemu odpowiada ich zapach i smak, jednak naprawdę warto włączyć je do codziennej diety.

Zawierają duże ilości folianów.

Foliany spożywane w odpowiednich ilościach rokują obiecująco w zakresie ochrony przed rakiem żołądka, okrężnicy, trzustki oraz szyjki macicy. Foliany pomagają redukować ryzyko wystąpienia raka piersi u kobiet.

Zawierają skuteczne przeciwutleniacze.

Witamina C jest jednym z wielu przeciwutleniaczy, a brokuły zawierają jej więcej niż jakiekolwiek inne warzywo z rodziny krzyżowych. Brokuły zawierają także inne skuteczne w swym działaniu przeciwutleniacze, takie jak luteina czy beta-karoten.

Charakteryzują się wysoką zawartością błonnika.

Brokuły zawierają sporą ilość rozpuszczalnego błonnika dobrze wpływającego na opisane powyżej problemy z cholesterolem. Ale rozpuszczalny błonnik wspomaga też trawienie, zapobiega zaparciom, a także pomaga utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi.

Zawierają białko.

Oczywiście nie w takich ilościach jak wołowina, kurczak czy ryba, ale brokuły zawierają tyle białka, co miseczka ryżu lub kukurydzy. Różnica pomiędzy nimi jest jednak taka, że brokuły mają o połowę mniej kalorii niż ryż czy kukurydza.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama