Reklama

Jak zrobić zwykły omlet?

O tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, nie trzeba nikogo przekonywać. Dlatego warto zadbać o to, aby obfitowało w dania odznaczające się dużą zawartością korzystnych dla zdrowia wartości odżywczych. Wielu z nas nie wyobraża sobie śniadania bez jajek i nic w tym dziwnego, ponieważ są bogatym źródłem białka, które jest cennym składnikiem płynów ustrojowych oraz może poprawić odporność organizmu. Znaleźć w nich można szereg witamin, m.in. A, D, E i K zaliczanych do grona silnych przeciwutleniaczy, a także minerałów: potasu, magnezu i żelaza. Pierwiastki te korzystnie działają na ciśnienie i pracę serca, a także chronią przed anemią. Zamiast jeść jajka na twardo czy w postaci jajecznicy, sięgnij po sycący omlet. Łatwe przepisy znajdziesz poniżej.

Przepis pierwszy

Do przygotowania omletu potrzebne będą dwa jajka, łyżka masła, dwie łyżki mleka, szczypta soli i pieprzu do smaku.

Jajka rozbij i rozmieszaj w miseczce widelcem, a następnie dodaj mleko, sól i pieprz. Na małym ogniu rozpuść masło (uważaj, żeby się nie spaliło), a później wlej masę jajeczną. Całość smaż bez przykrycia, zwiększ moc grzewczą do momentu ścięcia się omletu. Na koniec ostrożnie przewróć go na drugą stronę, smaż jeszcze przez chwilę i gotowe.

Przepis drugi

Przygotuj takie same składniki, jak w pierwszym przepisie i dodaj do niego łyżkę pszennej mąki.

Jajka rozbij i rozmieszaj dokładnie z mąką, mlekiem solą i pieprzem. Po rozpuszczeniu masła wlej masę jajeczną i na małym ogniu smaż pod przykryciem. Pilnuj całości, aby się nie przypaliła i serwuj wtedy, gdy góra omletu będzie całkowicie ścięta.

Serwuj z dodatkami

Omlet jest łatwą i sycącą potrawą idealną nie tylko na śniadanie. Można podawać go z różnymi dodatkami, m.in świeżo posiekanym szczypiorkiem, plasterkami pomidora i ogórka, ulubionymi sosami, a także w wersji na słodko: z dżemem lub kremem czekoladowym (w takim wypadku zrezygnuj z soli i pieprzu).

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama