Reklama

Dziesięć korzyści płynących z jedzenia bakłażana

Odziany w przepiękną skórkę w kolorze winogron bakłażan, zwany też oberżyną, jest bardzo niedocenianym warzywem, o którym sądzono dotąd, że nie ma żadnych wartych uwagi wartości odżywczych. Badania naukowe coraz częściej pokazują jednak, że ten wizerunek nie mógłby być bardziej nieprawdziwy. Od potraw, jak choćby baba ghanoush po ratatouille, istnieje mnóstwo fantastycznych zastosowań dla tego znakomitego warzywa. Jednakże oberżyna nie powinna być jedzona na surowo - należy ją upiec bądź grillować, dzięki czemu zachowa ona maksimum wartości odżywczych. Poniżej znajdziesz informacje na temat dziesięciu najważniejszych korzyściach dla zdrowia, jakie uzyskasz włączając bakłażana do swojej diety.

Poprawia funkcjonowania mózgu

Substancje odżywcze znajdujące się w oberżynie, znane są ze swych możliwości poprawiania zdolności poznawczych i wzmacniania zdrowia psychicznego. Poprzez zwalczanie wolnych rodników, substancje te chronią mózg przed chorobami i toksynami, a także poprawiają przepływ krwi przez ten niezmiernie ważny organ. Zaś lepsze krążenie krwi, pozwala transportować większe jej ilości do mózgu, co wzmacnia pamięć i myślenie analityczne.

Poprawa jakości krwi

Oberżyna zawiera duże ilości witaminy K oraz bioflawonoidów. Częste jedzenie tego warzywa zapobiega tworzeniu się zakrzepów krwi i wzmacnia naczynia krwionośne.

Dynamiczne trawienie

Dzięki zawartości niewielkich ilości tłuszczów, sycący bakłażan pomaga i wspiera prawidłowe działanie systemu trawienia. Błonnik w nim zawarty pozwala łatwiej rozkładać i przerabiać spożyty pokarm i wspiera przyswajanie substancji odżywczych poprzez produkcję soków trawiennych w żołądku.

Pomoc w walce z anemią

Osoby, które cierpią z powodu niedoboru żelaza, mogą wykorzystać oberżynę do zwalczania niektórych niekorzystnych symptomów swojego problemu zdrowotnego. Bogaty miąższ oberżyny zawiera wiele wartościowych minerałów, włączając w to miedź i żelazo, które wspierają zdrowie i kondycję czerwonych krwinek. Regularne spożywanie żywności bogatej w te składniki może znacząco wzmocnić kondycję, dodać energii i siły oraz pomóc pozbyć się uczucia wyczerpania i stresu.

Pomoc w uregulowaniu cukrzycy

Oberżyna, dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego i wolno rozpuszczalnych węglowodanów, jest znakomitym pokarmem dla osób, które muszą dbać o właściwy poziom cukru i insuliny we krwi.

Zdrowa ciąża

Kwas foliowy jest niezwykle istotną substancją dla kobiet spodziewających się dziecka, chroni on bowiem płód przed różnego rodzaju defektami, szczególnie w obrębie kształtującego się układu nerwowego. Folaty są niezwykle istotne dla każdego człowieka, jednak szczególnie dużo powinny ich spożywać kobiety w ciąży. Chroni on bowiem rozwijający się mózg dziecka.

Korzyści dla zdrowia kości

Bakłażan zawiera ogromne ilości miedzi i witaminy K oraz fenoli, które pomagają zapobiegać osteoporozie, zwiększają mineralną gęstość kości, ich siłę i poprawiają ogólne zdrowie człowieka. Dzieje się tak ponieważ miedź utrzymuje formacje kolagenowe tkanek łącznych i kości. Mit o tym, że oberżyna, ziemniaki, pomidory i papryka uruchamiają proces osteoporozy został obalony. Zawarty w tych roślinach kwas szczawiowy faktycznie ogranicza przyswajalność wapnia, jednak dzieje się tak tylko wtedy, kiedy spożywane są one codziennie w bardzo dużych ilościach. Nie martw się, bowiem możesz zaradzić niekorzystnym skutkom ubocznym poprzez połączenie w jedzeniu roślin tych z pokarmami bogatymi w wapń, jak choćby ser.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama