Reklama

Dlaczego warto jeść bakalie nie tylko w święta?

Bakalie to jeden z produktów, które chętnie wykorzystujemy w świątecznych kulinarnych przygotowaniach. Dodajemy je nie tylko do ciast, ale także do potraw wigilijnych, na przykład do kutii. Bakalie są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe, dlatego polecamy jeść je przez cały rok.

Reklama

Rodzynki świetnie wpływają na układ krwionośny

Zacznijmy od rodzynek, które zdecydowanie są najpopularniejszymi z bakalii. A jaki wpływ na nasze zdrowie mają rodzynki? Poprawiają przemianę materii, wzmacniają odporność organizmu, świetnie wpływają na układ krwionośny, a także na wygląd skóry. Po rodzynki warto sięgnąć, gdy doskwierają nam zaparcia związane z przejedzeniem. Rodzynki przez niektórych uznawane są również za afrodyzjak.

Daktyle

Z kolei daktyle świetnie sprawdzą się w diecie sportowców oraz osób, które potrzebują solidnej dawki energii. W daktylach znajdziemy sporo błonnika, witaminy B3, a także minerałów. Ponadto, daktyle bogate są w przeciwutleniacze i salicylany, które działają podobnie jak aspiryna. Daktyle pozytywnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy, dlatego ich spożywanie zaleca się osobom, które przeszły udar lub zmagają się z chorobą wieńcową. W daktylach znajdziemy sporo witamin: A, C, E, K, a także kwasu foliowego, wapnia, żelaza, magnezu oraz fosforu. Są doskonałą przekąską podczas nauki oraz treningu. Pomogą również złagodzić problemy układu trawiennego.

Migdały

Migdały warto jeść, ponieważ są bogatym źródłem kwasów nienasyconych, a także błonnika, miedzi, magnezu, witaminy E oraz ryboflawiny. Mają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy oraz regulują poziom cholesterolu.

Orzechy arachidowe

Orzechy arachidowe często wykorzystuje się w kuchni azjatyckiej. Znajdziemy w nich dużo białka, witaminy B3, błonnika oraz minerałów. Ponadto, orzechy ziemne zawierają polifenole, które wykazują zdolność niwelowania wolnych rodników, odpowiedzialnych za większość chorób. Orzechy arachidowe wspomagają pracę mózgu i pozytywnie wpływają na układ krążenia.

Orzechy laskowe

Z kolei w orzechach laskowych znajdziemy spore ilości błonnika, magnezu, witaminy E oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jedzone regularnie mogą podnosić poziom dobrego cholesterolu, a zbijać ten szkodliwy. Orzechy laskowe mają również pozytywny wpływ na układ nerwowy.

Suszona żurawina

Owoce żurawiny to bogate źródło witamin: C, B1, B2, B3, B6, E, K, a także: minerałów: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu, miedzi, manganu, żelaza. Ponadto, znajdziemy w nich błonnik, flawonoidy, karotenoidy oraz kwasy organiczne. W jej owocach znajdziemy również antyoksydanty, które działają bakteriobójczo i wzmacniają organizm. Doskonale sprawdza się jako dodatek do mięs, sosów, a także deserów oraz musli.

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie to świetna przekąska podczas nauki. Zaspokajają głód, a także poprawiają koncentrację oraz pamięć. To dzięki wartościom odżywczym, które w nich znajdziemy. Orzechy laskowe to dobre źródło witaminy B9, zwanej kwasem foliowym, witaminy B1, witaminy B5, fosforu, cynku, selenu, a także antyutleniaczy. Orzechy włoskie świetnie sprawdzają się jako przekąska, a także dodatek do sałatek.

Suszone morele

Do naszego jadłospisu warto włączyć również suszone morele. Są nie tylko smaczne, ale mają również pozytywny wpływ na zdrowie i urodę. Znajdziemy w nich dużo beta-karotenu, żelaza, wapnia, fosforu oraz witaminy PP. Warto jeść je, gdy mamy problemy trawienne lub gdy potrzebujemy zastrzyku energii.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama