Reklama

Dlaczego warto jeść awokado będąc w ciąży?

Jeśli myślałeś, że awokado jest dobre tylko w formie dipów, to jesteś w błędzie. Owoc ten jest bogaty w kwas foliowy oraz zdrowe dla naszego serca tłuszcze, dlatego idealnie nadaje się dla kobiet w ciąży i dzieci.

Oczekujące mamy

Awokado zawiera więcej kwasu foliowego w 30 g niż jakikolwiek inny owoc. W połowie szklanki możemy znaleźć aż 45 mikrogramów tego składnika. Kwas foliowy jest bardzo ważnym składnikiem dla kobiet w ciąży, ponieważ dzięki niemu następuje produkcja komórek. Niezbędne jest utrzymanie jego odpowiedniego poziomu, szczególnie w pierwszym trymestrze ciąży, ponieważ to właśnie w tym czasie kształtuje się układ nerwowy dziecka (w tym mózg i rdzeń kręgowy). Udowodniono, że kwas foliowy zmniejsza ryzyko wad wrodzonych.

Zaleca się, aby kobiety w ciąży oraz te, które starają się o dziecko, zażywały 400 mikrogramów kwasu foliowego dziennie. Twój lekarz najprawdopodobniej przepisze ci witaminy, w których składzie będzie kwas foliowy, jednak dobrym pomysłem jest dostarczanie go sobie również w jedzeniu.

Dzieci

Jednonienasycone tłuszcze są niezbędne w diecie dzieci. Kiedy dziecko może jeść już pokarmy stałe, to awokado dostarczy mu zdrowych tłuszczy, które są potrzebne do rozwoju funkcji poznawczych i wizualnych. Owoc ten zawiera również potas, który doda dziecku energii.

Idealna przekąska z niską zawartością tłuszczu dla przyszłych mam

2 łyżeczki miąższu awokado

1 tortilla zrobiona z beztłuszczowej mąki

1 kawałek podgrzanego indyka

1 cienki kawałek pleśniowego sera z niską zawartością tłuszczu

1/2 łyżeczki sosu barbecue

1/4 szklanki obranej i startej na grubych oczkach marchewki

Rozprowadź zgnieciony miąższ awokado na tortilli, zostawiając około 2,5 centymetra wolnego miejsca z brzegu. Następnie umieść na niej indyka i ser oraz sos barbecue i marchewki. Zawiń tortille, pokrój ją w kawałki i umieść na talerzu.

Słodkie puree z awokado

Twoje dziecko na pewno zasmakuje w tym przepisie:

brzoskwinia

naturalny jogurt

puree z awokado

Wrzuć brzoskwinie i jogurt do miski, a następnie dodaj do nich awokado. Ucieraj na gładką masę. Gotowe.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama