Reklama

Czy można zjeść czarnego banana?

Entuzjaści zdrowego odżywiania podają, że banany mają bardzo wiele korzyści zdrowotnych. Możesz je dodawać do koktajli, deserów albo po prostu zjadać jako przekąskę lub na podwieczorek. Oczywiście każdy lubi zjadać żółte i twarde banany, które niedawno dojrzały i są pełne witamin i składników odżywczych. Jednak ostatnie badania przeprowadzone przez naukowców, dowiodły, że banany, na których powoli zaczynają pojawiać się czarne cętki są o wiele zdrowsze, niż te żółte. Zazwyczaj niestety cętkowane banany trafiają prosto do kosza, ponieważ myślimy, że są one stare, niedobre i nie nadają się do spożycia. Sprawdź jakie są korzyści cętkowanych bananów, a już nigdy nie pomyślisz o tym, aby je wyrzucić.

Reklama

Chronią nas przed rozwojem komórek nowotworowych

Naukowcy odkryli, że te czarne plamki na bananach zawierają związek TNF, który skutecznie niszczy guzy rakowe. Zatem spożywanie cętkowanych bananów może skutecznie pomóc zapobiegać rozwojowi nowotworów.

Pomagają na zgagę i zaparcia

Banany są doskonałym sposobem na pozbycie się zgagi. Dzięki swoim składnikom są one w stanie zobojętnić kwas w żołądku oraz przeciwdziałać niestrawności. Są one łatwo przyswajalne, a tym samym nie przyczyniają się do dalszych problemów z żołądkiem. Dodatkowo banany pomagają walczyć z zaparciami, które sprawia nam wiele kłopotów.

Regulują ciśnienie krwi

Banany dzięki wysokiej zawartości potasu pomagają regulować ciśnienie krwi w organizmie. Wysoka zawartość potasu, a niska zawartość sodu skutecznie obniża ciśnienie, a tym samym zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby związane z układem krwionośnym.

Zwalczają depresję

Dzięki zawartości aminokwasu o nazwie tryptofan, banany zalecane są osobom cierpiącym na depresję. Aminokwas ten, jest potrzebny do prawidłowego działania neuroprzekaźników oraz wspiera produkcje serotoniny. Zatem, banany pomagają wyciszyć organizm oraz pomóc szybciej zasnąć.

Pomagają osobom z anemią

Banany są bogatym źródłem żelaza, które jest jednym z głównych składników czerwonych krwinek odpowiedzialnych za transport tlenu w ciele ludzkim. Banany uzupełniają poziom żelaza w organizmie, a tym samym zmniejszają ryzyko niedokrwistości.

Dają dużo energii

Banany są dość kaloryczne, dlatego też są doskonałym źródłem energii. Tak więc osoby, które regularnie ćwiczą i korzystają z siłowni powinny po treningu zjadać jednego banana. Wysoka zawartość potasu pozwoli chronić mięśnie przed skurczami, a inne składniki odżywcze pomogą cieszyć się wspaniałą kondycją fizyczną przez długi czas.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama