Reklama

8 zalet selera naciowego

Czy wiesz, że seler jest jednym z najzdrowszych warzyw? Dużo słyszy się o szpinaku, jarmużu, jabłkach i cytrynach, jednak nie pamięta się o zielonym selerze naciowym i zazwyczaj wiedza ludzi na jego temat jest niewielka. Seler ma wiele korzyści dla zdrowia i jest bardzo wszechstronny. Można jeść go na surowo i po ugotowaniu. Możesz dodać go do soków warzywnych, koktajli, smażonych potraw, zup na ciepło i na zimno, dań z warzyw gotowanych na parze, pieczonych i sałatek. Oto 8 korzyści dla zdrowia płynących z tego wszechstronnego i zdrowego warzywa.

Nawadnia organizm

Seler naciowy składa się w 95% z wody i elektrolitów, które są kluczowym elementem dobrego nawodnienia organizmu i prawidłowej pracy komórek ciała. Aby przygotować nawadniający napój (na przykład po długim locie lub zatruciu pokarmowym), połącz świeżo wyciśnięty sok z selera z wodą kokosową, która również uzupełni poziom elektrolitów w organizmie. Ten napój działa lepiej niż jakikolwiek środek nawadniający dostępny w aptece.

Jest bogaty w minerały zasadowe

Seler naciowy zawiera dużo potasu, magnezu, sodu i żelaza, a więc ma zasadowy odczyn, co zneutralizuje kwasowość mięsa, produktów wysoko przetworzonych i mlecznych. Dodatkowo te minerały są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Jest bogaty w sód

Sód zawarty w selerze naciowym jest rozpuszczalny i organiczny, a przez to jest lepiej wchłaniany do organizmu niż sód zawarty w soli kuchennej. W ten sposób zaspokoisz dzienne zapotrzebowanie na sód i nie będziesz mieć ochoty na słone przekąski w ciągu dnia. Ponadto badania pokazują, że sód chroni przed rakiem jelita grubego.

Jest bogaty w chlorofil

Chlorofil pomaga zregenerować krew i ma właściwości przeciwnowotworowe, przeciwzapalne i antymutagenne, a dodatkowo jest antyutleniaczem. Z tych powodów seler i inne zielone rośliną są dobre dla naszego zdrowia.

Jest bogaty w rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik

Dzięki temu wspomoże wydalanie, będzie kontrolować poziom cukru we krwi i polepszy wchłaniania składników pokarmowych przez organizm.

Wspomoże utratę wagi

Duży kawałek selera naciowego zawiera tylko 10 kalorii, a dodatkowo posiada wiele składników odżywczych.

Jest bogaty w magnez, który wyciszy i pomoże zasnąć

Wielu ludzi cierpi na niedobór magnezu. Wystarczy włączyć do swojej diety seler naciowy, by uzupełnić jego braki.

Zmniejsza zapalenie

Nasz organizm musi czasem przejść stan zapalny, by dobrze funkcjonował, jednak chroniczne zapalenie może prowadzić do wielu poważnych chorób. Chroniczne zapalenie może prowadzić do miażdżycy, artretyzmu, osteoporozy, Alzheimera, nietolerancji pokarmu, cukrzycy, fibromyalgii, chorób serca, a w niektórych przypadkach nawet raka. Ponadto zapalenie może również przyczyniać się do starzenia się organizmu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama