Reklama

5 owoców i warzyw, których nie należy obierać

Większość osób obiera swoje owoce i warzywa, ponieważ nie lubią smaku skórki. Skórka może być trudna do pogryzienia, a czasem może mieć gorzki smak. W skórce kryje się wiele przeciwutleniaczy, które są korzystne dla zdrowia. Podane poniżej produkty spożywaj ze skórką.

Reklama

Kiwi

Skórka kiwi może pomóc zwalczyć bakterię E. coli i paciorkowce. Skórka z kiwi nie jest smaczna, ale można nie obrane kiwi wrzucić do sałatki lub wrzucić do koktajlu.

Bakłażan

Skóra bakłażana zawiera 300mg nasunin, przeciwutleniacza, który chroni komórki mózgowe. Znajdziemy w nim także 200mg potasu i 13mg magnezu. Jeśli zjesz warzywo smażone, nawet nie zauważysz, że ma ono skórkę.

Pomarańcze

Skórka z pomarańczy zawiera D-linonen, który walczy przeciw promieniowaniu UV. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet w Arizonie wykazały, że spożywanie jednej łyżki starej skórki z pomarańczy zmniejszyło ryzyko zachorowania na raka skóry o 30%. Jeśli nie możesz zjeść samej skórki, zetrzyj ją do swojej sałatki.

Jabłko

Z badań Uniwersytetu Cornell wynika, że skórka jabłka zawiera o 87% więcej wartości odżywczych niż miąższ jabłka. Skórka jabłka nie smakuje źle i jest łatwa do gryzienia. Pomóż swemu organizmowi zwalczyć choroby jedząc jabłko ze skórką.

Ogórek

Ogórek jest warzywem, które trzeba uwzględnić w codziennym menu. Pomimo niskiej zawartości kalorii, ogórek jest bardzo korzystny dla zdrowia. Zawiera on krzemionkę, która pomaga w tworzeniu kolagenu. Następnym razem będziesz przygotowywać sałatkę, dodaj nieobrany ogórek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama