Reklama

10 nasion o niesamowitych właściwościach prozdrowotnych

Właściwości prozdrowotne, stosunkowo niska cena oraz fakt, że można je przekąsić praktycznie wszędzie czynią ziarna modnym i zdrowym produktem spożywczym. Ludzie na całym świecie włączają je do swojej diety oczekując, że będą zdrowsi, ich cholesterol spadnie, a ryzyko chorób serca zmniejszy się. Zdrowsze, jako przekąska od paczki ciastek i smaczniejsze od borówek, nasiona przybierają różną formę. Jeśli jesteś ciekaw, jakie ziarna mogłyby sprawdzić się w twoim przypadku, przyjrzyj się poniższemu opisowi 10 ziaren o niesamowitych właściwościach.

Reklama

Ziarna sezamu

Ziarna sezamu są stałym elementem diety zachodniego świata od tysięcy lat. Spowodowane jest to faktem, że zawierają one wiele substancji odżywczych, takich jak cynk, błonnik, wapń, magnez, żelazo, a nawet fosfor. W ich skład wchodzą również lignany – związki pomagające w walce z cholesterolem, obniżające ciśnienie krwi oraz utrzymujące wątrobę w dobrym stanie.

Pestki dyni

Pestki dyni od dawna już są spożywane przez mężczyzn, którzy zorientowali się, że pomagają one zredukować ryzyko wystąpienia raka prostaty. Oprócz tego pestki dyni zawierają sporą dawkę przeciwutleniaczy, między innymi karotenoidów, które mają właściwości pobudzające nasz układ odpornościowy.

Co więcej, pestki dyni charakteryzują się dużą zawartością cynku, kwasów omega-3 oraz fitosteroli.

Nasiona szałwii hiszpańskiej (nasiona chia)

Szałwia hiszpańska należy do rodziny jasnotowatych. To niewielkie rośliny, które jednak posiadają ogromną moc. Pełne białka, błonnika i odżywczych olejów nasiona chia zawierają również przeciwutleniacze i wapń.

Nasiona bazylii

Jeśli kiedykolwiek piłeś napój o nazwie Jigirthanda, na pewno słyszałeś też o cudownych nasionach bazylii. Jeśli jednak trunek ten jest ci obcy, to opowiemy ci teraz o jednym z jego głównych składników.

Nasiona bazylii z wyglądu przypominają nasiona szałwii hiszpańskiej i razem z mlekiem skondensowanym, dżemem z płatków róż i kilkoma kostkami lodu składają się na filiżankę napoju o nazwie Jigirthanda. Jeśli chodzi o właściwości prozdrowotne, to nasiona bazylii pomagają na utratę wagi, przegrzanie, cukrzycę, zaparcia, kwasotę, choroby skóry, oraz problemy z włosami. Niesamowite, prawda?

Nasiona moringa

Nasiona moringa pochodzą z drzewa moringa i są znane z tego, że są miękkie a twardnieją dopiero, kiedy wyschną. Wyglądem przypominają fasolę i posiadają niesamowitą strukturę, przez co wcale nie przypominają nasion. Jednak ugotowane czy też upieczone niosą ze sobą bogactwo korzyści prozdrowotnych.

Bogate w witaminy A, B oraz C nasiona moringa wspomagają nasze organizmy w walce z wolnymi rodnikami, które mają za zadanie wywołać raka. Nasiona moringa wpływają też pozytywnie na serce oraz posiadają działanie przeciwcukrzycowe.

Komosa ryżowa

Czy komosa ryżowa to nasiono czy ziarno zboża? Można powiedzieć, że to zboże o właściwościach nasiona. Przygotowywane i spożywane jest jak ziarna zboża.

Komosa ryżowa jest obecna w diecie człowieka od tysięcy lat. W Imperium Inków było uznawana za święty pokarm. Inkowie mieli widać pojęcie o zdrowym odżywianiu, ponieważ jak się okazuje komosa ryżowa jest pełna składników odżywczych różnego rodzaju. Wśród nich można wymienić białko, błonnik, magnez, kwas foliowy, miedź, żelazo, potas oraz cynk. Komosa ryżowa zawiera również 58% zalecanej dziennej dawki manganu.

Nasiona papai

Oprócz fajnej nazwy nasiona papai posiadają również wspaniałe właściwości prozdrowotne. Możliwe, że miałeś już okazję spróbować tego owocu, ale jeśli przy okazji wyrzuciłeś znajdujące się w jego środku nasiona wiedz, że pozytywnie wpływają one na trawienie, odtruwają wątrobę, chronią przed chorobami nerek, zmniejszają ryzyko zachorowania na raka i pomagają redukować stany zapalne.

Nasiona papai zabijają mieszkające w jelitach pasożyty, leczą infekcje wirusowe i są pełne przeciwutleniaczy. Są po prostu świetne.

Siemię lniane

Siemię lniane jest znane od tysięcy lat i ponoć jest to najstarsza uprawiana “super żywność” na świecie. Obecnie wiele osób dodaje siemię lniane do różnych dań, a także do ciast i koktajli. Dzieje się tak nie tylko ze względu na świetny smak tego składnika, ale również z powodu jego licznych właściwości prozdrowotnych.

Siemię lniane zawiera mnóstwo kwasów tłuszczowych omega-3, śluzu roślinnego oraz linganów. Jest również bogate w błonnik, witaminę B1, miedź, białko, cynk, magnez i mangan. W dodatku jest bezglutenowe! Jeśli chodzi o korzyści dla zdrowia, siemię lniane wspomaga walkę z chorobami serca, łagodzi objawy menopauzy, obniża cholesterol i wspomaga utratę wagi. Wspaniale.

Nasiona kuminu

Nasiona kuminu są w Indiach od pokoleń używane do przyprawiania potraw. Smaczne, egzotyczne i zawsze gotowe podkręcić smak twoich dań nasiona kuminu są również dobre dla twojego zdrowia.

Pozytywnie wpływają na trawienie, usuwają zaparcia, wspomagają leczenie raka, regulują ciśnienie krwi i tętno oraz łagodzą astmę. Nie musisz jeść kuminu jak przekąskę, wystarczy, że dodasz łyżeczkę nasion do szklanki wody. Mmm cudownie.

Nasiona konopi

Nasiona konopi to prawdziwy dar z niebios. To najbardziej odżywcze nasiono na ziemi. Najlepsze zawsze zostawiamy na koniec!

Nasiona konopi są bogatsze niż mięso, jaja i sery w białko, kwasy niezbędne i witaminy. Posiadają również niską zawartość cukru oraz bardzo niewiele kwasów nasyconych. Pomagają zrzucić zbędne kilogramy, przyśpieszają dojście do siebie po wypadku, wspomagają krążenie i obniżają cholesterol. Nasiona konopi mogą również dać ci zastrzyk energii oraz poprawić twój system odpornościowy. Dla zdrowia i mnóstwa energii mądrzy ludzie wybierają nasiona konopi.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama