Reklama

Korzyści dla zdrowia, jakie posiada słodka papryka

Słodka papryka ma słodszy smak niż jej pikantny kuzyn, co prawdopodobnie jest powodem jej niezwykłej popularności. Słodka papryka występuje w kolorze zielonym, żółtym, czerwonym i pomarańczowym. Czerwona papryka zawiera najwięcej substancji odżywczych z całej grupy, ale wszystkie papryki mają znakomity wpływ na twoje zdrowie. Poniżej prezentujemy dziesięć korzyści prozdrowotnych wynikających z jedzenia słodkiej papryki: Zdrowe oczy: Papryka czerwona zawiera ponad 30 różnych typów karotenoidów, włączając alfa-karoten, beta-karoten, likopen, luteinę, kryptoksantynę i zeaksantynę. Karotenoidy należą do rodziny fitoskładników odżywczych, które są odpowiedzialne za jasnoczerwone, żółte i pomarańczowe zabarwienie wielu owoców i warzyw. Naukowcy odkryli, że pomagają one leczyć oczy i zapobiegają chorobom oczu, ponieważ pochłaniają niszczące niebieskie światło.

Zapobieganie rakowi:

Karotenoidy mają również silne działanie antyoksydacyjne, które może zapobiegać pojawianiu się pewnych typów raka. Karotenoidy dezaktywują wolne rodniki, które są niszczącymi komórki atomami tlenu wchodzącymi w reakcję z innymi cząsteczkami w twoim organizmie. Upewnij się, że papryka, którą chcesz zjeść, jest wystarczająco dojrzała, aby zmaksymalizować zalety antyoksydacyjne – dojrzewanie zwiększa zawartość karotenoidów w papryce słodkiej. Zawierają one również siarkę, która pomaga zapobiegać rakowi.

Poprawa odporności:

Również ilość witaminy C wzrasta wraz z dojrzewaniem warzywa, a w czerwonej papryce znajduje się mnóstwo witaminy C. Jedna filiżanka posiekanej czerwonej papryki zapewnia 157% dziennego zapotrzebowania na witaminę C, przez co warzywo to pomaga nam dbać o zdrowie.

Równoważenie nastroju:

Jeśli masz zły nastrój, spróbuj zwiększyć ilość witaminy B6 w swojej diecie. Naturalnie występująca w słodkiej papryce witamina B6 pomaga twojemu mózgowi produkować serotoninę i noradrenalinę, dwie substancje chemiczne mające wpływ na twój nastrój.

Naturalne wspomaganie snu:

Nie możesz wieczorem zasnąć? Zjedz trochę czerwonej papryki! Znajdująca się w niej witamina B6 wspomaga produkcję melatoniny, której twój organizm potrzebuje do regulacji swojego zegara wewnętrznego.

Utrata wagi:

Słodka papryka ma bardzo niską zawartość tłuszczu i kalorii – około 1 grama tłuszczu i 29 kalorii w jednej filiżance. Dzięki temu to znakomity pomysł na przekąskę i doskonały dodatek do dania głównego. Ta niewielka ilość tłuszczu jest wystarczająca, aby przechowywać obecne w papryce rozpuszczalne w tłuszczach substancje odżywcze.

Piękna skóra:

Słodka papryka zawiera konkretną dawkę witaminy E, która sprawia, że skóra wygląda świeżo i młodo, a włosy są silne i lśniące.

Obniżanie cholesterolu:

Chociaż słodka papryka zawiera mniej kapsaicyny niż jej pikantny kuzyn, to jednak ma pewną ilość tej substancji. To dobra wiadomość dla osób z wysokim poziomem cholesterolu, ponieważ kapsaicyna obniża poziom złego cholesterolu w organizmie.

Ulga w bólu:

Słodka papryka przynosi ulgę w przewlekłych dolegliwościach bólowych na kilka sposobów. Obecne w słodkiej papryce witamina C i witamina K mają właściwości przeciwzapalne, które redukują opuchliznę i chronią przed osteoporozą. Kapsaicyna łagodzi również przewlekłe dolegliwości bólowe.

Zdrowe serce:

Właściwości przeciwzapalne słodkiej papryki zmniejszają również stan zapalny w tętnicach. Oznacza to, że słodka papryka pomaga zapobiegać chorobom serca i cukrzycy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama