Reklama

Doskonały probiotyk z kurkumy i sody

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania kurkumy są znane od bardzo dawna. W rzeczywistości składnik czynny kurkumy czyli kurkumina wspiera leczenie nowotworów skóry, raka piersi, raka żołądka i raka jelita grubego. Jej właściwości przeciwzapalne są uważane za jedną z najwspanialszych cech charakterystycznych. Niestety, istnieją pewne granice, jeśli chodzi o spożycie kurkumy, ponieważ jest ona ciężka do przetwarzania oraz wchłaniania dla przewodu pokarmowego, dlatego ważne jest, by zachować umiar. Naukowcy doszli do wniosku, że najlepsza do spożycia to kurkuma po procesie fermentacji. Badania laboratoryjne wykazały, że biodostępność przyprawy stanowczo wzrosła po fermentacji. Zwiększył się poziom przeciwutleniaczy w osoczu oraz stała się łatwiejsza do przyswojenia.

Reklama

Jak fermentować kurkumę?

Sposób fermentacji kurkumy jest prosty i wyróżniamy kilka metod tego procesu. Wymieszaj surową kurkumę z organicznym miodem i wodą. Przechowuj w ciemnym miejscu. Możesz użyć także kurkumy w proszku zamiast surowej, jednak jeśli masz możliwość, zawsze lepiej wybrać surową kurkumę, by uzyskać lepsze rezultaty.

Odpowiednia receptura

Kurkuma sodowo-wapniowa jest recepturą, która pomoże ci cieszyć się wszystkimi zaletami zdrowotnymi kurkumy. Mieszanina taka pomoże łagodzić ból, zmniejszać obrzęki oraz poprawić trawienie. Jest to sposób łatwy do przygotowania i pomaga dostarczyć kurkuminy do ciała w łagodniejszej postaci niż surowa.

Składniki, których potrzebujesz do przygotowania to:

- nieobrana i pokrojona kurkuma w ilości około jednej szklanki,

- miód około 180 ml,

- dwie cytryny

- 1.5 litra wody

Możesz również pomieszać cytrynę i limonkę. Dodaj kurkumę do wody i doprowadź do wrzenia. Gotuj przez około 45 minut, po czym zdejmij z ognia i ostudź. Dodaj miód, sok i skórkę z cytryny. Umieść roztwór w 2 litrowym słoiku, zakręć i pozostaw w miejscu nienarażonym na promieniowanie słoneczne przez około trzy dni.

Roztwór przechowuj w lodówce

Jeśli przygotowujesz mieszaninę w okresie zimowym, powinieneś pozostawić ją na około pięć dni. Po zalecanym czasie, delikatnie przemieszaj roztwór w słoiku. Przelej roztwór do butelek i przechowuj w lodówce przez około trzy dni.

Przed spożyciem musisz dokładnie wymieszać roztwór. Dzięki spożywaniu powyższego roztworu ograniczysz ryzyko rozwoju nowotworów oraz poprawisz zdrowie układu pokarmowego. Przy przygotowaniu zachowaj szczególną ostrożność i zadbaj o dokładność wykonania.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama