Reklama

Dieta przeciwnowotworowa dr Budwig - na czym polega?

Dr Johanna Budwig to niemiecka badaczka kilkakrotnie nominowana do Nagrody Nobla. Napisała wiele książek i prac naukowych. Na podstawie badań i obserwacji opracowała dietę wspomagającą leczenie nowotworów. Dr Budwig po latach badań zauważyła, że we krwi chorych występują braki Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT). Opisała znaczenie NNKT dla zdrowia człowieka i opracowała dietę antynowotworową. Dietę tę mogą stosować pacjenci ze zdiagnozowanym nowotworem, jak i osoby zdrowe. Szczególnie zalecana jest osobom z niedoborem kwasów omega-3, co objawia się łuszczeniem skóry, mniejszą odpornością na infekcje, wzmożonym pragnieniem, niedoborem płytek krwi, nadciśnieniem, a także zahamowaniem wzrostu u dzieci. Na czym dokładnie polega dieta dr Budwig dowiesz się z dalszej lektury.

Reklama

Podstawą diety doktor Budwig jest olej lniany. Wprowadzenie go do jadłospisu może zapobiec rozwojowi nowotworów.

Olej lniany to źródło kwasów omega-3. Działają one przeciwnowotworowo, przeciwzapalnie, przeciwzakrzepowo. Są zalecane chorym na raka i osobom z rodzin, w których występuje zagrożenie nowotworem. Chorzy powinni zażywać dziennie 6-8 łyżek oleju zmiksowanego z twarogiem na pastę. Zdrowi mogą jeść pastę przez kilka tygodni – dzięki zawartości białek siarkowych ułatwia ona przyswajanie kwasów omega-3.

Olej lniany powinien być spożywany na surowo: podgrzany traci swe właściwości. Należy go przechowywać w ciemnej butelce, w lodówce, w temperaturze 4-10º C.

Na rynku są oleje z certyfikatem żywności ekologicznej oznaczone informacją, że mogą być stosowane w diecie dr Budwig.

Należy spożywać 4-5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasu i unikać przejadania się. Kolację jemy najpóźniej 2 godziny przed snem. Najlepszymi metodami przyrządzania jedzenia jest pieczenie, duszenie i gotowanie na parze.

Dzień należy zacząć od zjedzenia 2 łyżek świeżo zmielonego siemienia lnianego (jest źródłem minerałów i błonnika), które można dodawać do większości posiłków. Między posiłkami można pić wodę, herbatę oraz świeżo wyciskane soki.

Trzeba jeść produkty zawierające antyoksydanty (zwalczające wolne rodniki – przyczynę raka). Są one m.in. w czerwonym winie, kaszy jęczmiennej i gryczanej, kakao, świeżym imbirze, brokułach, kalafiorze, brukselce, papryce, naci pietruszki, czarnych porzeczkach, borówkach, jeżynach, malinach, aronii.

W diecie powinny być też kiszonki, buraki, kasza jaglana, amarantus, kiełki soi, czosnek, cebula, kalarepa, orzechy i świeże papryczki chili.

Należy spożywać dużo warzyw i owoców sezonowych (także mrożonek). Dr Budwig zaleca grahamki, chleb żytni na zakwasie i orkiszowy.

Trzeba codziennie spożywać mleczne produkty fermentowane: kefir, maślankę oraz jogurt (wzmacniają odporność). Zalecana jest rezygnacja z mięsa. Dopuszcza się od czasu do czasu mięso chude: drobiowe, królicze czy jagnięcinę. Mięso można zastępować rybami, fasolą mung i ciecierzycą.

Trzeba zrezygnować z gotowych ciast, ciasteczek i innych produktów zawierających utwardzane tłuszcze roślinne, a także z żółtego sera, śmietany oraz produktów wysoko przetworzonych, pistacji, orzeszków ziemnych, kukurydzy. Należy zrezygnować z cukru, a sól ograniczyć do 5 g dziennie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama