Reklama

Boże Narodzenie 2021: Jak wesprzeć trawienie?

Choć wigilijna wieczerza obfituje w potrawy postne, to i tak to wielkie obciążenie dla naszych żołądków. Rarytasy, które kuszą swoim zapachem i smakiem, sprawiają, że często ulegamy pokusie i sięgamy po kolejne dokładki świątecznych łakoci. Niestety, trudno o umiar, przez co narażamy się na niestrawność o ból żołądka. Dlatego po uroczystej kolacji warto sięgnąć po sprawdzone sposoby, aby poprawić trawienie i uwolnić się od nieprzyjemnych dolegliwości.

Napar z mięty

Miętowa herbatka jest niekwestionowanym liderem poprawiającym trawienie. Po zakończeniu wieczerzy wigilijnej warto sięgnąć po ciepły napar, który pomoże przeciążonemu żołądkowi. Co on daje? Przede wszystkim pobudza produkcję żółci i kwasów żołądkowych, które usprawniają procesy trawienia, a także łagodzą niestrawność czy zaparcia i wzdęcia. Nie wolno zapominać, że herbata miętowa ma również działanie rozkurczowe, co z łatwością pomoże pozbyć się bólu brzucha.

Melisa

Herbatka z melisy to sprawdzony sposób na ukojenie zszarganych nerwów. Nawet, gdy święta upływają w spokojnej atmosferze, to nic nie stoi na przeszkodzie do wypicia naparu z melisy. Ona - oprócz działania uspokajającego - pomoże wesprzeć trawienie. Współczesna fitoterapia docenia to zioła za pobudzanie żołądka do produkcji większej ilości sokół, co przyczynia się do sprawniejszego trawienia. 

Reklama

Imbir

Imbir w czasie świąt będzie gościł na naszych stołach nie raz, nie dwa. Dlaczego? Ponieważ ta aromatyczna przyprawa doskonale podkręca smak domowych wypieków! Ale imbir powinien gościć również podczas wieczerzy wigilijnej z innego względu: przygotowany z niego napar pomoże na dolegliwości żołądkowe. To właśnie on wspiera działanie całego układu trawiennego, co w czasie świąt jest na wagę złota.

Mniszek lekarski i rumianek

Tych dwóch ziół nikomu przedstawiać nie trzeba, ale warto sobie przypomnieć o ich istnieniu, zwłaszcza w święta. Napary przygotowane zarówno z rumianku jak i z mniszka lekarskiego to doskonałe mikstury poprawiające trawienie. Poza tym one pomagają w trawieniu tłuszczów, co przysłuży się przeciążonej wątrobie.

Zobacz także

Chrom - do czego jest nam potrzebny?

Imbir - jesienno-zimowy must have

Ortoreksja - gdy zdrowe odżywianie staje się nałogiem

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trawienie | lepsze trawienie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama