Reklama

Cztery proste triki na pozbycie się cellulitu

Walczy z nim wiele kobiet. Zazwyczaj pojawia w okolicy pośladków, na tylnych częściach ud oraz na brzuchu, czyli wszędzie tam, gdzie skóra jest pomarszczona i grudkowata. Występuje najczęściej po ciąży, jako skutek efektu jojo, a także, gdy skóra po prostu zaczyna się starzeć. Kobiety walczą z nim na wiele sposobów, m. in. kupując drogie suplementy diety i wykonując ciężkie ćwiczenia. My przedstawiamy cztery proste sposoby, które pomogą ci pozbyć się tego uporczywego problemu raz na zawsze.

Reklama

Czym jest cellulit i dlaczego powstaje?

Cellulit powstaje na skutek nieprawidłowego rozrostu tkanki łącznej, co w konsekwencji powoduje zaburzenia w przepływie krwi oraz limfy. Następnie dochodzi do odkładania się pojedynczych komórek tłuszczowych zwanych limfami. Jako główne przyczyny powstawania cellulitu wymienia się zazwyczaj:

• brak aktywności fizycznej i siedzący tryb życia;

• duże ilości cukru i soli w diecie;

• nadmiar estrogenów i niedobór progesteronu;

• problemy z krążeniem;

• nałogi: alkohol i papierosy;

• wady postawy;

• efekt jojo;

• ciąża.

By pozbyć się cellulitu, wystarczy zmienić kilka złych nawyków związanych z niezdrowym stylem życia. Twoja skóra i uroda od razu to odczują. Przedstawiamy cztery porady, które pomogą ci skutecznie zwalczyć cellulit.

Krok pierwszy – zmiana diety

Dieta ma zasadniczy wpływ na wygląd i wagę naszego ciała. Jeśli jemy niezdrowo, zwiększamy szanse pojawiania się cellulitu na skórze. Oto kilka zasad żywieniowych, które sprzyjają redukcji cellulitu:

1. Pij dużo wody

Odpowiednia ilość wody w organizmie zapewnia naszej skórze dobrą kondycję. Staje się ona elastyczna, sprężysta i promienna. Jeśli na twojej skórze występuje cellulit, to znak, że być może twój organizm potrzebuje więcej wody. Pij ją regularnie, minimum osiem szklanek na dzień.

2. Ogranicz spożycie soli i cukru

Sól i cukier, nazywane białą śmiercią, przynoszą naszemu organizmowi raczej więcej szkody niż pożytku. Największe ilości soli można spotkać w przetworzonej żywności i produktach typu fast food. Cukier natomiast to podstawowy składnik kolorowych napojów gazowanych. Jeśli chcesz pozbyć się cellulitu, powinieneś stanowczo wyeliminować takie produkty z diety, a zastąpić je warzywami i owocami.

3. Jedz produkty niskowęglowodanowe

Osobom, które walczą z cellulitem zaleca się stosować dietę ubogą w węglowodany. Udowodniono naukowo, że wysoki poziom węglowodanów we krwi znacząco zwiększa poziom cellulitu. Stosowanie diety ubogiej w węglowodany nie oznacza, że należy zupełnie zrezygnować ze spożycia węglowodanów. Należy je jedynie ograniczyć.

4. Nie stosuj specjalnych diet

Dlaczego? Ponieważ większość z nich kończy się efektem jojo lub jeszcze większą produkcją cellulitu. Nie szukaj szybkich rozwiązań, a racjonalnie zastanów się, co możesz zrobić, by pozbyć się cellulitu na długi czas. Ważne jest regularne spożywanie posiłków, które będą zdrowe i bogate w wartości odżywcze. Taka dieta poprawia przemianę materii oraz pozytywnie wpływa na kondycję skóry.

Osoba, która zmaga się z cellulitem powinna uwzględnić w swojej diecie produkty żywnościowe, które zwalczają cellulit. Są to między innymi:

• łosoś;

• orzechy;

• chili i pieprz cayenne;

• jagody i borówki;

• ocet jabłkowy;

• zielona herbata;

• oliwa z oliwek;

• gorzka czekolada.

Krok drugi – aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to podstawa w walce z cellulitem. Nie chodzi jednak o to, by zamęczać ciało ciężkimi ćwiczeniami, ale żeby zredukować poziom tłuszczu w miejscach, gdzie występuje cellulit. By osiągnąć ten cel, należy pamiętać o regularnym treningu. W walce z cellulitem doskonale sprawdzi się jogging lub pływanie, a także pilates. Warto poświęcić 30 minut dziennie na aktywność ruchową. Oprócz redukcji cellulitu, przyniesie ona wiele innych pozytywnych skutków dla naszego wyglądu, ale i zdrowia.

Ćwiczenia cardio, trening izometryczny i trening siłowy

Po przyzwyczajeniu ciała do aktywności fizycznej możesz spróbować ćwiczeń cardio, które nie tylko skutecznie spalają tkankę tłuszczową, ale poprawią krążenie krwi i chronią przed zawałem. Ćwiczenia cardio wykonuj około cztery razy w tygodniu przez 30 minut. Na zmianę z ćwiczeniami cardio możesz wykonywać trening izometryczny, który pomaga spalić tłuszcz zalegający między mięśniami. Trening izometryczny nadaje ciału piękny sportowy zarys.

W walce z cellulitem pomaga także trening na siłowni. Podczas treningu siłowego najlepiej skupić się na tych obszarach ciała, na których występuje cellulit. Ten rodzaj treningu powinien być praktykowany jako zamiennik ćwiczeń cardio lub treningu izometrycznego.

Krok trzeci – pielęgnacja skóry

Kremy

Odpowiednia pielęgnacja skóry to kolejny ważna zasada w walce z cellulitem. Pierwszym krokiem będzie zainwestowanie

w dobrej jakości kremy antycellulitowe. Ich zakup skonsultuj z dermatologiem, który na pewno pomoże wybrać ten odpowiedni. Obecnie bardzo popularne są balsamy na bazie kawy.

Szczotkowanie skóry i peelingi

Suche szczotkowanie skóry to bardzo popularny sposób na redukcję cellulitu. Wystarczy, że zaopatrzysz się w odpowiednie narzędzie i codziennie wieczorem wykonasz nim kilka okrężnych ruchów w miejscach, gdzie występuje cellulit. Takie zabiegi pomagają stymulować układ limfatyczny i usunąć nadmiar tłuszczu. Dzięki nim skóra jest również miększa i przyjemniejsza w dotyku.

Cellulitową skórę doskonale wygładzają również peelingi żelowe. Najlepiej wmasować je w ciało przy użyciu szorstkiej rękawicy do kąpieli, która wzmocni efekt zabiegu. Peelinguj skórę minimum trzy razy tygodniu. Następnie nałóż na nią balsam.

Masaż

Inną popularną metodą zwalczania cellulitu jest masaż. Powinien być wykonywany przynajmniej trzy razy w tygodniu przez 30 minut. Masaże poprawiają krążenie krwi, a jednocześnie sprężystość skóry, redukując cellulit.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama