Reklama

Codzienne czynności, które prawdopodobnie robisz źle

Wszyscy wiemy, że alkohol i tytoń może nam zaszkodzić i że sport i zdrowa dieta są dla nas dobre. Ale istnieją inne nawyki, które wykonywane są codziennie i które możemy również uważać za zdrowe, choć w rzeczywistości mogą nam zaszkodzić. Poznaj najczęściej powtarzane mity i dowiedz się jaka jest prawda.

Możesz nadrobić zaległości w śnie przez weekend

MIT. Niestety nie da się nadrobić zaległości w spaniu. Jeżeli sypiasz dziennie po 4 do 5 godzin lub mniej, twój organizm boleśnie to odczuje. Zmęczenie będzie się nasilać, ale niestety nie da się odespać zaległości przez weekend. Dziennie musisz spać po 7 do 8 godzin. Wówczas nie musisz martwić się o rozkojarzenie, zmęczenie czy problemy z koncentracją.

Musisz jeść suplementy z witaminami jeżeli chcesz zachować zdrowie

MIT. Witamina C, do tego witamina D i B, a najlepiej jeszcze magnez i wapń. Tak zbiera się cała garść leków, witamin  i suplementów. Ale tak właśnie trzeba, żeby zachować zdrowie. Niestety ale nie. Witaminy powinniśmy zjadać z owocami i warzywami. Jakiekolwiek suplementy powinny być przyjmowane jedynie po przepisaniu ich przez lekarza. Nie przyjmuj nic na własną rękę. Szczególnie jeśli jesteś w ciąży lub przyjmujesz inne leki.

Myj zęby po każdym posiłku

MIT. Z pewnością nie jeden raz słyszałeś, że należy regularnie myć zęby po każdym posiłku. Jednak prawda jest taka, że zęby trzeba myć rano i wieczorem. Jeżeli chcesz umyć zęby w ciągu dnia,  nie możesz robić tego zaraz po posiłku. Przepłucz jedynie zęby wodą. Mycie zębów jest niewskazane, ponieważ po zjedzeniu kwaśnych rzeczy, twoje szkliwo staje się miękkie, a wtedy mycie zębów może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Drzemka po posiłku pomaga w trawieniu

MIT. Po posiłku czujesz się ociężały i ospały? Idziesz na  krótką drzemkę z przekonaniem, że pomoże ci to w trawieniu i przyspieszy spalanie kalorii? Niestety to nieprawda. W czasie snu, nasz organizm spala niewiele kalorii, przez co nadmiar odkłada się w postaci tłuszczu. Po obfitym posiłku warto się przespacerować zamiast zasypiać. Ruch pomaga strawić pokarm, a dodatkowo szybciej spalisz zbędne kilogramy.

Twój dom powinien być sterylnie czysty

MIT. Wszyscy uważają, że sterylna czystość jest zdrowa i zapobiega chorobom. Niestety, nasz układ odpornościowy do prawidłowej pracy potrzebuje stymulacji. Jeżeli nadmiernie sprzątasz swój dom, twój układ odpornościowy słabnie, ponieważ nie musi walczyć z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Wychodząc ze swojego sterylnego otoczenia, jesteś bardziej narażony na złapanie infekcji. Dodatkowo, niektóre środki czystości mogą powodować alergie i astmę. Nadmierna czystość jest szczególnie niebezpieczna dla małych dzieci, u których układ odpornościowy dopiero się rozwija.

Promieniowanie wytwarzane przez kuchenki mikrofalowe powoduje zniszczenie wszystkich zdrowych substancji w pokarmach

MIT. Eksperci sugerują, że w przeciwieństwie do innych metod podgrzewania potraw, kuchenka mikrofalowa pomaga lepiej zachować składniki odżywcze w niezniszczonej formie. Jedzenie szybko się nagrzewa, co oznacza, że ​​witamina C i inne ważne elementy nie zdążą się rozpaść. Podczas korzystania z kuchenki mikrofalowej, najlepiej przykryć żywność pokrywką i dodać trochę wody.

Im dłużej śpimy, tym zdrowiej dla naszego organizmu

MIT. Im dłużej śpimy, tym lepiej regeneruje się nasz organizm i tym bardziej wypoczęci będziemy? Niestety nie. Podobnie jak nie da się spać na zapas, ani odespać zaległości, tak zbyt długie spanie nie przyniesie nam korzyści zdrowotnych. Dorosły człowiek powinien spać około 6 do 8 godzin. Jeżeli śpimy zbyt długo, możesz obudzić się rozkojarzony i odczuwać jeszcze większe zmęczenie, niż śpiąc zbyt krótko.

Wszystkie okulary przeciwsłoneczne chronią oczy przed słońcem

MIT. Niestety tanie okulary przeciwsłoneczne, nie mają nic wspólnego z tymi, których używamy do ochrony naszego narządu wzroku. Mogą stać się jedyne modnym dodatkiem do naszej garderoby. Które okulary są więc najlepsze? Te z filtrami słonecznymi, które zatrzymają niebezpieczne promieniowanie słoneczne. Jeżeli więc chcesz kupić dobre okulary, lepiej zainwestować więcej w te dobrej jakości, które nie tylko będą ładnie wyglądać, ale także będą spełniać swoją funkcję.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama