Reklama

Co robić w ciąży żeby dziecko było bardziej inteligentne?

Ciąża to poważny okres. Jeśli nie będziesz się zachowywać odpowiedzialnie, konsekwencje mogą być ogromne. Jednakże nie będziemy omawiać teraz konsekwencji. Skupmy się na pozytywach, czyli na liście rzeczy, jakie każda matka może zrobić, by jej dziecko było bardziej inteligentne! Jak w przypadku wielu tematów, naukowcy nie mają jednej teorii odnośnie tego, co powinny robić matki spodziewające się dziecka, ale jest kilka punktów, co do których wszyscy mniej więcej się zgadzają. Przeprowadzono wiele testów, które pokazały, na co reagują dzieci. Oto lista:

Reklama

Czytaj bajki!

Czytanie bajek przyzwyczai je do twojego głosu. A nawet sprawi, że go zapamiętają! Powinnaś też wiedzieć, że podstawy języka formują się już w macicy, a koło trzeciego trymestru twoje dziecko będzie już w stanie rozróżniać dźwięki i zapamiętywać je. Poza tym, nigdy nie jest za późno na podzielenie się swoją ulubioną bajką z własnym dzieckiem, a więc zacznij czytać na głos.

Codzienna ekspozycja na światło słoneczne

Witamina D –  wytwarzana pod wpływem promieni słonecznych –  jest ważna dla ciebie i twojego dziecka. Każdego dnia powinnaś wychodzić na zewnątrz na co najmniej dwadzieścia minut. Oczywiście musisz dbać o ochronę skóry przed promieniowaniem ultrafioletowym. Witamina D jest kluczowa w prawidłowym rozwoju dziecka. Niektórzy eksperci twierdzą, że istnieje powiązanie między niedoborem witaminy D a autyzmem, więc w tej kwestii lepiej nie ryzykować.

Masaż

Jeśli chcesz wytworzyć silniejszą więź z dzieckiem nawet przed jego narodzinami, powinnaś masować swój brzuch. Około dwudziestego tygodnia ciąży dziecko będzie w stanie czuć dotyk, bo jego system nerwowy będzie już wtedy wystarczająco rozwinięty. Niektórzy naukowcy twierdzą, że nienarodzone dziecko potrafi rozróżnić dotyk matki od dotyku ojca. A więc na co czekasz? Chwyć olejki do masażu i zaczynaj! Poza tym masaże są bardzo korzystne dla matek, gdyż pomagają uniknąć rozstępów.

Zdrowe rymowanki dla zdrowego umysłu

Już wspominaliśmy, jak dzieci reagują na mowę, ale jeszcze lepsze wyniki osiągniesz dzięki muzyce i rymowankom. Gdy zaczniesz śpiewać dla siebie, u twojego dziecka wytworzy się więcej serotoniny i będzie szczęśliwsze. Jeśli nie potrafisz śpiewać, możesz puszczać jakąś muzykę. To uspokoi twoje dziecko.

Różnorodna dieta

Nie masz ograniczeń. Możesz jeść wszystko, czego dusza zapragnie, poza produktami zawierającymi rtęć. Znajduje się ona w niektórych gatunkach ryb, jak rekin, tuńczyk czy miecznik, więc tych lepiej unikaj. Jednakże bez obaw można jeść ryby bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe, jak łosoś. Najlepiej poczytaj, zanim cokolwiek zjesz. Na początku będzie trudno zadbać o zbilansowaną dietę z powodu porannych mdłości, ale gdy to się skończy, należy przyzwyczaić się do stałych i zdrowych posiłków.

Kobiety w ciąży potrzebują równowagi

W trakcie ciąży należy słuchać swojego ciała. Nie powinnaś się przemęczać i nadwyrężać. Jednak aktywność fizyczna jest zalecana, bo zarówno dziecko jak i ty jej potrzebujecie. Na rynku można znaleźć wiele gadżetów, które będą odmierzać przebytą drogę podczas spacerów i pomogą ci w wyrobieniu rutyny. Każdego dnia powinnaś dużo odpoczywać, jeść zdrowo i ćwiczyć –  cała reszta się nie liczy.

Bez stresu

Gdy tylko dowiesz się, że jesteś w ciąży, powinnaś unikać stresu jak się da. Wszystko, co wywołuje w tobie stres, musi zniknąć na jakiś czas. Twoje dziecko czuje się dokładnie tak, jak ty się czujesz –  nawet najmniejszy problem dotknie was oboje. Najlepiej korzystać z medytacji lub jogi –  w tym połączeniu jednocześnie poćwiczysz i się uspokoisz. Jednakże jeśli nigdy nie ćwiczyłaś jogi, to nie jest dobry czas, by zacząć. Ta zasada tyczy się każdej nowej aktywności fizycznej w tym czasie, gdyż dodatkowo obciąży twoje ciało.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama