Reklama

Zmień małe nawyki dla dużych korzyści

Wiele spośród z naszych codziennych obowiązków wydaje się bardzo powtarzalne, nudne i... oczywiste. Wykonujemy mnóstwo czynności każdego dnia i nieomal nigdy nie zadajemy sobie pytania czy robimy je w właściwy czy niewłaściwy sposób. Zwróć uwagę na te pozornie nieistotne drobiazgi - drobne nawyki, które naprawdę mogą poprawić jakość twojego życia.

Reklama

Używaj mniej płynu pod prysznic

Nasza skóra wraz z wiekiem robi się coraz bardziej sucha, a mydło, które jest substancją ściągającą, tylko pogarsza tą sytuację. Staraj się używać niewielkiej ilości płynu i tylko w tych miejscach, gdzie to konieczne. Woda z mydlinami, która płynie po twoim ciele, to więcej niż potrzeba, aby utrzymać czystość.

Zaplanuj przerwy w pracy

Wszyscy mamy swój najbardziej produktywny czas w ciągu doby. W tym czasie o wiele łatwiej się koncentrujemy, jesteśmy pobudzeni, rześcy i pełni pomysłów. Wtedy możemy osiągnąć najwięcej. Problem jednak polega na tym, że rzadko próbujemy znaleźć ten najbardziej produktywny okres dnia i wykorzystać szanse, które stwarza. Jeśli czujesz się zmotywowany i skoncentrowany pomiędzy godziną 11 a 13, nie rób sobie przerwy o godzinie 12. Planuj tak przerwy w pracy, aby nie zabijać twojej produktywności.

Naucz się gotować makaron

Dodanie oleju do wody podczas gotowania makaronu zapobiegnie jego sklejaniu się. Ale nie musisz tego robić. Aby ugotować doskonały makaron i zapobiec jego sklejaniu się, wystarczy użyć wody we właściwych proporcjach: 1 litr wody na 100 gram suchego makaronu i 1,5 litra na 100 g makaronu świeżego.

Zrezygnuj z papierowych ręczników

Czy zastanawiałeś się kiedyś ile papieru zużywamy do osuszenia rąk w publicznych toaletach? Miliony kilogramów. Jest jednak prosta rzecz, którą wszyscy możemy robić, jeśli leży nam na sercu dobro naszej planety: strząsać wodę z rąk, zanim wytrzemy je papierowym ręcznikiem. Może się to wydawać oczywiste, lecz naprawdę pomaga ocalić planetę i zmniejsza wykorzystanie zasobów naturalnych.

Myj zęby prawidłowo

Mycie zębów poziomymi ruchami szczoteczki i nieużywanie nitki dentystycznej to prawdopodobnie najpowszechniejsze, lecz bardzo poważne błędy, jakie popełniamy dbając o higienę jamy ustnej. Właściwe mycie zębów polega na wykonywaniu krótkich pionowych ruchów, zaczynając zawsze od dziąseł i kierując w stronę krawędzi zęba. I jeszcze jedna uwaga: właściwe mycie zębów powinno zabierać 2-3 minuty, choć na nieszczęście większość z nas ignoruje tę zasadę.

Zrób rozgrzewkę przed treningiem

Zawsze pamiętaj: zbyt ciężki trening i pomijanie bardzo istotnych rozgrzewek oraz zbyt krótkie przerwy pomiędzy ćwiczeniami mogą mieć szkodliwy wpływ na twoje ciało. Niezwykle ważnym jest, aby trening rozpoczynać od rozgrzewki a kończyć ćwiczeniami uelastyczniającymi, natomiast intensywność wysiłku podnosić stopniowo. A jeśli chcesz uniknąć kontuzji, nie zapominaj o ćwiczeniach rozciągających po każdej sesji treningowej.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama