Reklama

Kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą załagodzić lęk

Osoby, które mają problemy z ciągłym stresem narażone są na wiele problemów związanych z lękiem i depresją. Według badań przeprowadzonych przez naukowców ponad 20 procent populacji ma problem z nieustającym uczuciem niepokoju. Lęk może negatywnie wpływać na codzienne obowiązki, życie oraz powodować, że nawet najprostsze zadania wydają się niemożliwe do wykonania. Ludzie, którzy nie radzą sobie z lękiem często udają się do lekarzy specjalistów po pomoc. Najczęściej lekarze psychiatrzy przepisują silne leki oraz zalecają terapie i zmiany w stylu życia. Jednak czy osoby cierpiące na ciągłe uczucie lęku muszą od razu sięgać po lekarstwa? Niekoniecznie! Istnieją naturalne metody, które mogą być o wiele bardziej skuteczne niż nie jeden lek. Warto spróbować tych, oto kilku metod:

Reklama

Rumianek

Rumianek ma wiele właściwości, które pomagają walczyć ze stresem. Naukowo zostało udowodnione, że rumianek pomaga likwidować wszystkie objawy lęku. Rumianek ma kilka innych korzyści, które działają korzystnie na organizm ludzki oraz pomogą ci znacznie lepiej spać.

Melisa

Melisa jest jednym z najpopularniejszych ziół podawanych od lat osobom, które mają problemy z zaśnięciem, cierpią z powodu przewlekłego stresu i lęku. Melisa, a właściwie liście melisy stosuje się, aby wyciszyć organizm. Innym zastosowaniem melisy jest poprawia komfortu trawiennego oraz ulga w bolesnej miesiączce. Dla osób, które mają problemy ze snem, zaleca się wypicie naparu z melisy około 30 minut przed zaśnięciem.

Olejek ylang-ylang

Olejek o dość skomplikowanej nazwie ylang-ylang stosowany jest w aromaterapii. Ma on cenne właściwości antyseptyczne oraz uspokajające, dlatego też w niektórych salonach spa, można spotkać w ofercie masaż tym właśnie olejkiem. Osoby, które próbowały terapii olejkiem ylang-ylang są zaskoczone jego działaniem, ponieważ już w trakcie zabiegu odczuły, że ich organizm wyciszył się i zrelaksował.

Lawenda

Lawenda jest jednym z najbardziej skutecznych ziół jeśli chodzi o leczenie lęku. Lawendy można śmiało używać w postaci olejku lub ziół, które bez przeszkód możemy wrzucić do torebki i umieścić na noc pod poduszką. Równie dobrze sprawdza się olejek lawendowy, którego zapach jest relaksujący. Olejek lawendowy możemy dodać do kąpieli – wystarczy już kilka kropel, aby poczuć się odprężonym.

Magnez

Magnez jest naturalnym minerałem, który zalecany jest osobom cierpiącym z powodu depresji i niepokoju. Ma on pozytywny wpływ na układ nerwowy, dzięki czemu regularne przyjmowanie suplementu diety z magnezem pomoże w lepszym funkcjonowaniu całego układu nerwowego oraz mózgu. Magnez wchłania się również przez skórę, dlatego też warto spróbować kąpieli w soli Epsom.

Kwasy tłuszczowe omega 3

Według badań przeprowadzonych przez naukowców, kwasy tłuszczowe omega 3 są bardzo ważne dla naszego organizmu, a szczególnie dla osób, które są zbyt nerwowe, a wręcz nadpobudliwe. Dlaczego omega 3 jest tak ważne? Dlatego, że obniża poziom hormonów stresu w organizmie, takich jak adrenalina i kortyzol. Osobom, które mają problem z depresją zaleca się jedzenie orzechów włoskich, nasiona lnu, tuńczyka, łososia, a także spożywania oleju rybnego pełnego kwasów tłuszczowych omega 3.

Joga

Joga to wspaniały sposób, aby poprawić swoje samopoczucie, wyciszyć organizm oraz wsłuchać się w swoje wewnętrzne potrzeby. Dodatkowo, joga idealnie sprawdza się u osób, które cierpią z powodu ciągłych i nawracających stanów lękowych. Istnieje nawet specjalny plan ćwiczeń dla osób, które nie radzą sobie z lekiem i stresem.

Ciepła kąpiel

Biorąc ciepłą kąpiel oczyszczamy swój organizm oraz relaksujemy ciało, zwłaszcza kiedy do kąpieli dodamy kilka filiżanek soli Epsom. Kąpiel w ciepłej wodzie z dodatkiem soli Epsom, soli morskiej, glinki bentonitowej oraz olejku eterycznego z lawendą to połączenie doskonałe. Po ciężkim dniu pracy należy się nam taka relaksująca kąpiel, aby wyciszyć organizm i pozbyć się uczucia lęku.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama