Reklama

Jak zrobić herbatę z bananem i cynamonem na bezsenność?

Wszyscy wiemy jak ważny jest sen. Jeśli źle spisz lub nie dosypiasz, czujesz się sfrustrowana i zmęczona. Przyczynia się do tego wiele czynników występujących w ciągu dnia - stres, zbyt długie używanie komputerów, telefonów itd. Osoby mające kłopoty ze snem najczęściej sięgają po medykamenty, które nie są zbyt korzystne dla zdrowia. Na szczęście z pomocą przybywa matka natura, podając ten oto prosty sposób.

Rzeczy, których potrzebujesz

  • 1 banan
  • 1 litr wody
  • szczypta cynamonu

Banany są doskonałym źródłem potasu i magnezu, oba te minerały zmniejszają napięcie mięśni i pomagają się zrelaksować. Obniżają poziom kortyzolu w organizmie, zmniejszając niepokój i ułatwiając zasypianie. Cynamon nadaje herbacie przyjemny zapach. Charakterystyczny aromat cynamonu pomaga się zrelaksować. Przyprawa ta wspomaga również krążenie krwi w organizmie oraz usprawnia trawienie.

Zagotuj wodę w garnku. Umyj i odetnij końcówki banana. Wrzuć go do wody. Gotuj go przez 10 minut. Odcedź banana z zagotowanej wody. Wodę natomiast przelej do kubka lub szklanki. Dodaj szczyptę cynamonu do smaku i gotowe.

Herbatkę należy pić na godzinę przed snem. Zazwyczaj ubogi sen spowodowany jest brakiem minerałów, nieodpowiednią dietą i niepokojem. Medykamenty pomogą ci zasnąć, lecz nie uleczą podstawowych przyczyn złego snu. Możesz robić róże rzeczy, by zmniejszyć niepokój. Na przykład więcej ćwiczyć, zdrowiej się odżywiać i zmienić wieczorną rutynę tak, by móc przed snem się wyciszyć.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama