Reklama

Jak obniżyć poziom stresu? Domowe sposoby

O tym, że stres dozowany w nadmiarze może mieć katastrofalny wpływ na nasze zdrowie nikogo nadmiernie przekonywać nie trzeba. Nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia chorób, ale bardzo często też skraca nasze życie. Jak skutecznie sobie z nim radzić i jakie środki zastosować, aby zmniejszyć jego negatywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu? Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne wskazówki.

Wyjdź na spacer

Aby złagodzić poziom stresu, warto codziennie wyjść na krótki spacer. Dziesięć-piętnaście minut spędzonych na świeżym powietrzu może uspokoić zarówno ciało jak i umysł. Spacer zwiększa produkcję endorfin, które stymulują poczucie radości (tak zwany hormon szczęścia). Jakie jeszcze korzyści możemy czerpać z przechadzki? Może poprawić pamięć i zwiększyć poziom energii, spala kalorie, pomaga w walce z otyłością i zmniejsza ryzyko chorób serca.

Słuchaj kojącej muzyki

Muzyka działa jak naturalny regulator stresu. Pomaga oczyścić umysł, uspokoić zszargane nerwy, obniżyć tętno i ciśnienie krwi. Odgłosy deszczu, płynących wód i inne dźwięki przyrody mogą również działać relaksująco, zwłaszcza w połączeniu z lekkim jazzem czy muzyką klasyczną.

Głębokie oddychanie

Głębokie oddychanie obniża poziom kortyzolu i pomaga organizmowi odpocząć. Może nawet spowodować przejściowy spadek ciśnienia krwi i zmniejszenie stanu niepokoju.

Usiądź wygodnie, połóż dłonie na brzuchu i spróbuj rozluźnić mięśnie. Weź głęboki wdech przez nos, rozszerzając swój brzuch, a następnie wypełniając płuca powietrzem. Licz powoli do pięciu. Wstrzymaj oddech i policz do trzech. Wydychaj powoli powietrze przez usta i opróżnij płuca całkowicie. Powtarzaj te kroki od pięciu do dziesięciu minut.

Śmiej się

Śmiech jest najlepszym lekarstwem, a także techniką, aby zmniejszyć poziom stresu i zmęczenie. Obniża poziom kortyzolu, zwiększa zużycie powietrza i stymuluje twoje serce, płuca i mięśnie, co wspiera ogólne samopoczucie.

Zafunduj sobie masaż

Delikatny masaż jest jeszcze jedną metodą pomagającą zmniejszyć ból, a także przyczynia się do minimalizacji stresu. Zatem następnym razem, gdy będziesz niespokojny, zafunduj sobie dobry masaż .

Można zdecydować się na masaż całego ciała, albo skorzystać z tylko i wyłącznie z masażu głowy, aby zmniejszyć ogólne dolegliwości, które są częstym objawem stresu.

Stres

Zbyt dużo stresu może mieć katastrofalny wpływ na zdrowie, a nawet skrócić życie. Stres zwiększa ilość kortyzolu, hormonu, który ma negatywny wpływ na twojego serce, metabolizm i układ odpornościowy.

Poprzez podjęcie odpowiednich kroków w celu zmniejszenia stresu, można poprawić swoje zdrowie oraz jakość życia. Mniej stresu pomaga wzmocnić układ odpornościowy i zmniejsza podatność na choroby. Jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko występowania depresji.

Palenie

Jeśli jesteś palaczem, rzucić palenie natychmiast, aby przedłużyć swoje życie o kilka lat. Taka decyzja zwiększa również prawdopodobieństwo życia w zdrowiu.

Dym papierosowy zawiera ponad 1000 związków chemicznych, które są szkodliwe dla palacza, jak i osób narażonych na bierne wdychanie dymu. Substancje te mogą prowadzić do raka płuc, chorób serca, chorób skóry, chronicznego zapalenia oskrzeli, zapalenia nerek, problemów z zębami i przyspieszonego starzenia.

Gdy podejmiesz decyzję, o rzuceniu palenia, bądź przygotowany na wystąpienie objawów odstawiennych, takich jak frustracja, lęk, złość, brak koncentracji, zwiększenie apetytu, bóle głowy, wyższe ciśnienie krwi i stałe pragnienie zapalenia.

Można jednak skorzystać z pomocy specjalistów, wsparcia ze strony członków rodziny, leków na receptę i naturalnych środków pomocniczych, aby łatwiej rzucić palenie i radzić sobie z objawami odstawienia.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama