Reklama

Jak nie przejmować emocji innych ludzi?

Wszyscy znamy to uczucie: jesteś zadowolony i znajdujesz się w świetnym miejscu, gdy nagle ktoś wybucha gniewem i frustracją. Bum! Twój dobry humor właśnie zniknął. Humory innych zdecydowanie mają na nas wpływ i jest na to naukowy dowód. To ważne, by skupić się na sobie i chronić przed negatywnymi emocjami. Oto kilka metod, dzięki którym można uniknąć wpływu innych i nauczyć się nie przejmować ich emocji.

To potwierdzone przez naukę

Emocje są zaraźliwe - to fakt potwierdzony naukowo. W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie w Stony Brook kazano uczestnikom wąchać próbki przesiąknięte potem ludzi, którzy po raz pierwszy skakali ze spadochronem. Okazuje się, że nawet sam zapach strachu i niepokoju może wywołać emocjonalną reakcję. Wskazuje na to większa aktywność ciała migdałowatego wśród tej grupy badanych (ciało migdałowate to część mózgu powiązana z odczuwaniem niebezpieczeństwa i emocji).

Druga grupa ludzi wąchała próbki nasączone potem ludzi, którzy dopiero skończyli trening na siłowni. Ich mózgi nie wykazały wtedy aktywności w obszarze ciała migdałowatego. Pot z siłowni nie wyzwolił w nich ani nerwowości, ani strachu.

Tarcza na negatywną energię

To nie jest żart! Wielu trenerów jogi i medytacji proponuje wizualizować sobie tarczę, by chronić się przed napływem negatywnych emocji. Dobrą techniką jest wyobrażenie sobie „zapięcia” zamka, który odgrodzi cię od negatywnych emocji i złych humorów innych ludzi. Niektórzy uzdrowiciele sugerują wyobrażenie sobie białej poświaty wokół siebie, która będzie odpychać negatywne wibracje innych. Moc wizualizacji nie powinna być umniejszana, bo potrzebna nam jest każda pomoc w odgradzaniu się od złych emocji.

Uzyskaj trochę przestrzeni

Przejdź się na spacer albo idź do innego pokoju, jeśli ktoś, z kim mieszkasz, jest źródłem negatywnej energii. Nie chodzi o to, że nie chcesz komuś pomóc czy uniknąć kłopotów –  czasami po prostu musisz się usunąć, by skupić się na sobie, czuć się dobrze i bezpiecznie.

Postaraj się nie wybiegać z hukiem i nie dramatyzuj. Daj obecnym znać, że dostrzegasz ich emocje, ale przeproś i wyjdź spokojnie, by oni mieli czas ochłonąć. Wtedy ich negatywne emocje nie będą mieć na ciebie wpływu.

Może zdarzyć się tak, że będziesz czuć niepokój lub jakieś negatywne wibracje w pokoju hotelowym czy siedząc w kawiarni. Nie wahaj się i zmień pokój lub miejsce, jeśli musisz. Przeniesienie się do miejsca, które jest wolne od negatywnych emocji, sprawi, że nie wpłyną one na twoją przestrzeń.

Szukaj pozytywnych ludzi, miejsc i rzeczy

 

Nieustannie otacza nas energia innych ludzi i ich humory, więc musimy się jakoś przed tym chronić. Każdego dnia należy postarać się i znaleźć spokojne, pozytywne miejsce. Zazwyczaj miejscem pozbawionym negatywnych emocji jest spa, studio jogi, kawiarnia i księgarnia, gdzie możesz usiąść i w spokoju odpocząć.

Zadzwoń do przyjaciela lub członka rodziny i porozmawiaj z kimś. Codziennie szukaj szczęśliwych, pomocnych ludzi. Podejdź do nich i zagadaj.

Czasami wystarczy miłe słowo lub krótka rozmowa z kimś obcym, by nasz dzień się poprawił.

Emocje są zaraźliwe –  zarówno te dobre, jak i te złe. Postaraj się i zarażaj innych optymizmem, gdziekolwiek pójdziesz. Nie rozpaczaj, gdy znajdujesz się z ludźmi w jakimś świetnym miejscu i nie pozwól emocjonalnym wampirom wysysać z siebie radości każdego dnia. To nie jest łatwe, ale można się chronić i pozostać optymistą.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama