Reklama

Jak czuć się i wyglądać lepiej?

Wszyscy znamy definicję doskonałego dnia. Niektórzy chcą go spędzić na plaży. Inni wolą spędzić go na kanapie. Jeszcze inni uważają, że doskonały dzień powinien zawierać w sobie zabiegi upiększające. Żadna odpowiedź nie jest zła. A teraz przedstawimy ci różne sposoby na spędzenie doskonałego dnia –  dnia, w którym robisz rzeczy mające wpływ na twoje zewnętrzne i wewnętrzne piękno. Doskonały dzień nie musi być dniem, gdy zapominasz o całym świecie. Można to ze sobą połączyć. Oto przykładowy dzień wypełniony poradami i trikami. Mimo wszystko rutyna jest dobra, bo dzieje się automatycznie –  warto wprowadzić dobre nawyki do swojego życia, zamiast się z nimi zmagać.

6:00 – Obudź się przed budzikiem

Oczywiście po jakichś 7-8 godzinach snu (czas spania zależy od twojego stylu życia i rozkładu dnia). Tyle czasu potrzebuje twoje ciało, by się w pełni zregenerować. Poza tym sen stymuluje wydzielanie hormonu wzrostu. Dzięki niemu twoja skóra jest napięta i może się odnawiać. W końcu nikt nie wygląda atrakcyjnie z worami pod oczami. Gdy się obudzisz, zastanów się nad tym, jak twoje ciało się czuje –  zwróć uwagę na drobne bóle, które mogą cię potem rozproszyć w ciągu dnia. Wykonaj kilka rozciągających ćwiczeń. Poczekaj, aż krew zacznie lepiej krążyć w twoim organizmie. Skup się na swoim oddechu i przygotuj się na nadchodzący dzień. Podczas takiej medytacji pomyśl o tym, co w dzisiejszym dniu chcesz osiągnąć.

6:20 – Zadbaj o wygląd

Umyj twarz i nawilż ją kremem, który zawiera witaminę B3 (niacynę), B5 (kwas pantotenowy), witaminę E i alfa-hydroksykwasy. Krem może zawierać również inne antyoksydanty, jak koenzym Q10 i kwas ferulowy. Pamiętaj, by czytać wszystkie etykiety. Najlepiej użyć kremu nawilżającego, który chroni również przed szkodliwym promieniowaniem UV. W ciągu dnia musisz chronić skórę, a w nocy zapewnić jej składniki odżywcze. Użyj dezodorantu, ale nie antyperspirantu. Najlepiej nie blokować naturalnych funkcji ciała –  wystarczy zdolność dezodorantu do maskowania nieprzyjemnego zapachu.

7:00 – Śniadanie

Śniadanie może składać się w 100% z pełnego ziarna, zdrowych tłuszczów, świeżych owoców lub odrobiny chudego białka – jak białka jajek, które zawierają biotynę, czyli składnik odżywiający skórę. Najlepsze na śniadanie będą owsiane płatki górskie. Dopełnij je 2% jogurtem bez cukru, do którego możesz dodać świeże jagody. Dobrym pomysłem mogą być również płatki pełnoziarniste z chudym mlekiem. Zapomnij o jedzeniu fast foodów na śniadanie. To może negatywnie wpłynąć na twoje dalsze posiłki w ciągu dnia.

7:15 – Poćwicz trochę

Nieważne, czy wybierasz się do pracy, czy odwozisz tylko dzieci do szkoły, spędzisz trochę czasu w ciągu dnia w samochodzie lub autobusie. Jeśli to możliwe wybieraj spacery. Wykorzystaj też czas, by poćwiczyć mięśnie Kegla (zaciskaj mięśnie, które kontrolują przepływ moczu). Możesz ćwiczyć nawet w kolejce po kawę lub herbatę. Zamiast podsłuchiwać, co mówią ludzie przed tobą w kolejce, skup się na prawidłowej postawie. Plecy prosto, pośladki spięte, pierś do przodu, łopatki ściągnięte, głowa wysoko, szczęka rozluźniona. Skup się. Przyjemne uczucie, prawda? Ćwicz prawidłową postawę każdego dnia (podczas siedzenia lub stania), a szybko zauważysz, że lepiej wyglądasz i lepiej się czujesz.

12:30 – Przerwa na lunch

Istnieją dwie najlepsze opcje: sałatka z oliwą i octem z warzywami i łososiem, o wysokiej zawartości karotenoidów, które uelastycznią skórę i zapobiegną zmarszczkom. Albo zupa (bez śmietany), która cię nasyci na dłużej i zapobiegnie przybieraniu na wadze. Nawet gdy się spieszysz, pamiętaj o powolnym jedzeniu.

14:00 – Skup się na zielonym

Nieważne, czy jesteś w domu czy w pracy, skup się przez chwilę na zieleni wokół ciebie (to mogą być nawet kwiaty doniczkowe). Dzięki temu poczujesz się lepiej, będziesz mieć więcej energii. Warto mieć przy sobie jakąś roślinę, która dodatkowo dotleni otoczenie.

18:00 – Wypij do kolacji jedną szklankę alkoholu

Najlepszym wyborem jest czerwone wino – ten alkohol ma bardzo pozytywny wpływ na układ krążenia, a rasweratrol (substancja zawarta w skórce winogron, która nadaje im koloru) pomoże utrzymać wątrobę w dobrej kondycji. Zadbaj o to, by posiłek był bogaty w zdrowe tłuszcze, białko i błonnik. Używaj małych talerzy, by kontrolować spożywane porcje. Niech połowę talerza zajmują warzywa. Zauważ, że jedzenie o tej godzinie pozwoli ci strawić posiłek, dzięki czemu nie wpłynie on na twój sen (i nie odłoży się w postaci dodatkowego tłuszczyku na twoich udach).

20:00 – Odpręż się trochę

To czas na twoje ulubione seriale lub hobby, jednak pamiętaj, by nadal być w ruchu. Możesz ćwiczyć na rowerku stacjonarnym podczas oglądania telewizji. W trakcie reklam możesz wykonać planki. A więc ćwicz podczas oglądania, chyba że to, co oglądasz, wymaga dużego skupienia.

21:20 – Przygotuj się do spania

Przygotuj się do spania i zadbaj o higienę. Myj zęby przez dwie minuty. Umyj i złuszcz twarz, nawilż ją kremem z witaminą A i C (pamiętaj, że na noc trzeba odżywić skórę). Przygaś światła, przewietrz pokój. Unikaj sytuacji, w których zasypiasz nagle podczas wysyłania maili lub oglądania telewizji.

21:40 – Uprawiaj seks

Poczuj się piękna. Powiedz swojemu partnerowi, czego potrzebujesz (i zapytaj o to samo). W inne dni, ale nie zbyt często, możesz zamiast tego przeczytać parę stron książki.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama