Reklama

Brakuje ci energii? Sprawdź 7 prostych sposobów.

Większość z nas cierpi w wyniku spadków energii. Raz jest to przesilenie wiosenne, raz zbyt mało snu, inny razem przepracowanie i stres. Jeśli czujesz, że zbyt często i nieoczekiwanie opadasz z sił, jest na to rada. Nie, nie proponujemy ci wypicia mocnej kawy i napojów energetycznych – to rozwiązania na krótką metę. Zobacz jak możesz zadbać o siebie i zapewnić swojemu ciału energię do działania od rana do nocy.

Zjedz śniadanie

Nigdy, przenigdy nie rezygnuj ze śniadania. Choćbyś nie wiem jak się spieszył, choćbyś nie był głodny. Dlaczego? Bo to źródło energii na resztę dnia. Śniadanie daje twojemu ciału kopniaka do przebudzenia i przejścia przez dzień – przynajmniej do czasu, kiedy nastanie pora na lunch.

Poruszaj się z rana

Oprócz energii, którą zapewni ci śniadanie, warto przebudzić twoje krążenie. Nie musisz od razu biegać, chociaż jest to fantastyczny sposób na zapewnienie sobie zastrzyku energii w ciągu dnia. Wykonaj kilka prostych ćwiczeń rozciągających, rozruszaj stawy. Aktywność fizyczna powoduje wydzielanie hormonów szczęścia, które przeniosą cię przez dzień pełen energii. Być może dzięki nim zapomnisz o wypiciu kawy – bo już nie będziesz jej potrzebował.

Dodaj wody do pieca

Pewnie wiesz, że twoje ciało składa się przede wszystkim z wody. Nie dziwi więc fakt, że jej braki powodują spadek energii. Jeśli nie pijesz wystarczająco dużo wody, twoja krew gęstnieje, a serce musi pracować ciężej, by ją pompować. To powoduje zmęczenie i brak energii. Przeciętny człowiek powinien wypijać około dwóch litrów wody dziennie. Zacznij zwracać na to uwagę i jeśli pijesz za mało wody, zadbaj o to, by przyjmować jej odpowiednio dużą ilość.

Jedz regularnie

Aby zapewnić swojemu ciału optymalną ilość energii, jedz regularnie – najlepiej mniejsze porcje co trzy- cztery godziny zamiast jednego czy dwóch obfitych posiłków dziennie. Co zyskasz? Stabilny poziom cukrów w krwiobiegu przez cały dzień. Więc zadbaj o to, żeby zawsze mieć pod ręką zdrowe przekąski i unikaj wielkiej kolacji na koniec dnia.

Wyśpij się

To oczywiste – jeśli nie będziesz się wysypiać, nie ma opcji, żebyś nie czuł się zmęczony. Zadbaj o regularny sen. Dołóż starań, by kłaść się i wstawać o tej samej porze. Pamiętaj też, by spać około ośmiu godzin na dobę.

Pooddychaj świeżym powietrzem

Kolejnym sposobem na zapewnienie ciału i umysłowi energii to dotlenianie go. Nie siedź ciągle w czterech ścianach. Wyjdź na dwór, przejdź się wokół domu, wokół biura. Choćby przez pięć minut. Taka zmiana atmosfery obudzi cię, może nawet poprawi humor i na pewno doda energii.

Pamiętaj o Omega-3

Mówi się, że ryby to pokarm dla mózgu. Jest ku temu realny powód. Tłuste ryby, jak choćby tuńczyk czy łosoś, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli potocznie Omega 3. To związki, które są prawdziwym dobrodziejstwem dla twojego cała – utrzymują komórki mózgowe w dobrej kondycji, poprawiają pamięć. Co więcej, kwasy Omega- 3 pomagają ciału przekształcić węglowodany w glikogen – substancję, którą nasze ciało wykorzystuje do wytwarzania energii.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama