Reklama

8 sposobów na dobry poranek

Nie każdy lubi poranki, ale każdy z nas musi sobie z nimi radzić każdego dnia. Nieważne, czy wstajesz skoro świt, czy wolisz spać do południa, czas w pełni wykorzystać moment wstawania. Możliwe, że gdy dotrzesz do pracy nie będziesz najszczęśliwszą osobą na Ziemi, jednak są sposoby, dzięki którym twoje poranki będą zdrowsze i radośniejsze –  niezależnie od tego, czy lubisz tę porę dnia, czy nie.

Włącz muzykę

Włącz muzykę, zamiast słuchać przytłaczających wiadomości każdego ranka. Gdy puścisz ulubioną piosenkę, chce ci się tańczyć i jesteś szczęśliwsza. Muzyka nie tylko pomoże wstać i poprawi humor, ale też może mieć pozytywny wpływ na ciśnienie krwi, puls, wyrówna oddech i ukoi nerwy, jak pokazują najnowsze badania.

Zmień swoje nastawienie

Jeśli spojrzysz na każdy poranek jak na coś pełnego możliwości, a nie przykrą konieczność, świat stanie przed tobą otworem. Uznaj każdy poranek za nowy początek –  ustal cel na każdy dzień i staraj się go osiągnąć. Nawet jeśli to będzie coś drobnego, jak przywitanie się z nieznajomym czy pomoc współpracownikowi w trudnym zadaniu, czy chociażby zjedzenie dodatkowej porcji warzyw w trakcie obiadu. Każdego ranka planuj swój dzień i realizuj cele.

Niech sen będzie twoim priorytetem

Jeśli wyśpisz się wystarczająco w nocy, poranne wstawanie nie będzie tak uciążliwe. Nie będziesz przez godzinę wciskać „drzemki” na telefonie, bo będziesz mieć wystarczająco sił, by wstać i zacząć dzień. Możliwe, że nie masz problemów z siedzeniem do późna w nocy, ale wstawanie jest wtedy trudniejsze. By rano nie przeciągać wstawania o kolejne minuty, połóż się spać wcześniej, by sen trwał co najmniej siedem godzin, dzięki którym się wyśpisz.

Wstań wcześniej

Poranek nie musi polegać na spieszeniu się i spóźnianiu każdego dnia –  stres i niepokój nie wpłyną dobrze na twój humor. Nikt nie lubi wstawać wcześniej, ale zaczynanie dnia 15-30 minut wcześniej może mieć duży wpływ na resztę twojego dnia. Poranek będzie zdrowszy i radośniejszy, jeśli będziesz mieć wystarczająco czasu, by się przygotować, odprowadzić dzieci do drzwi i pocałować męża na pożegnanie.

Wypij szklankę wody

Mogłoby się wydawać, że kawa jest rano jak życiodajny eliksir, ale lepiej, jeśli najpierw sięgniesz po szklankę wody, a nie po kawę. Nie ma nic złego w zaczynaniu dnia filiżanką kawy, jednak woda jest zdrowszą opcją. Po całej nocy twój organizm jest odwodniony. Szklanka wody nawodni ciało. Możesz dodać soku z cytryny do smaku, który dodatkowo ma właściwości przeciwzapalne.

Zjedz zdrowe śniadanie

Nie każdy ma w zwyczaju jeść pełne śniadanie każdego ranka, jednak nawet niewielka, lecz zdrowa przekąska jest konieczna. Ile razy ominęłaś śniadanie, by zyskać kilka dodatkowych minut rano lub ograniczyć kalorie, a potem czułaś głód i miałaś ochotę wyżyć się na najbliższej osobie? Nie dzieje się to bez powodu. Twoje ciało nie jest stworzone do tego, by długo radzić sobie bez jedzenia. Po całej nocy snu potrzebujesz śniadania bogatego w składniki odżywcze, by twoje ciało i umysł były gotowe na wszelkie zadania, jakie przyniesie dzień. Najedzona będziesz szczęśliwsza, a dodatkowo zdrowe śniadanie podkręci metabolizm i sprawi, że będziesz wybierać zdrowsze posiłki w ciągu dnia.

Weź prysznic

Poranny prysznic jest nie tylko dobrym sposobem na kiepską fryzurę –  według badania przeprowadzonego przez Herbal Essence, poranny prysznic sprawi, że będziemy szczęśliwsze, poczujemy się bardziej seksowne, rozluźnione i lepiej przygotowane na nadchodzący dzień!

Rozruszaj się

Ćwiczenia są pewnie ostatnią rzeczą, na jaką masz ochotę rano, ale może powinna być pierwszą. Jeśli trochę się rano spocisz, sprawisz, że poziom stresu będzie niższy, zapewnisz sobie zastrzyk energii i siłę na cały dzień. Nie trzeba wspominać o tym, że jeśli poćwiczysz rano, w ciągu dnia będziesz pewnie podejmować rozsądniejsze decyzje.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama