Reklama

6 sprawdzonych sposobów, które pomogą radzić sobie ze stresem

Kortyzol jest hormonem produkowanym przez organizm w odpowiedzi na strach, stres i niepokój. Hormon ten jest związany z różnymi negatywnymi odczuciami, które mogą mieć zły wpływ na nasze zdrowie. Depresja, utrata pamięci, choroby serca i otyłość to skutki, które są związane ze zwiększonym poziomem tego hormonu. Chociaż zmniejszenie stresu jest często trudne, a wręcz niemożliwe to dużo prościej jest spróbować walczyć ze stresem i jego negatywnymi skutkami. Wiadomo, że każdy z nas ma stresującą pracę czy też stresuje się swoimi ocenami w szkole czy na studiach. Każda stresowa sytuacja potrafi siać spustoszenie w organizmie, ponieważ cokolwiek dzieje się wokół ciebie, odbija się na Twoim zdrowiu. Co więc można zrobić, aby obniżyć ilość kortyzolu w organizmie? Oto sześć sprawdzonych sposobów.

Reklama

Zacznij ćwiczyć

Wykonywanie ćwiczeń to najszybsza droga do zmniejszenia ilości kortyzolu w organizmie. Podczas ćwiczeń, organizm uwalnia endorfiny, które poprawiają nastrój i powodują, że czujesz się szczęśliwy. Podczas gdy czujesz się szczęśliwy i radosny, wszelkie negatywne emocje i stres znikają. Regularne ćwiczenia wpłyną nie tylko na twoje zdrowie, ale także i na wygląd, prawdopodobnie będziesz czuć się bardziej pewny siebie, ponieważ uczucie lęku minie. Regularne ćwiczenia sprawią, że twój organizm będzie produkował znacznie mniej kortyzolu, niż wcześniej.

Spróbuj medytacji

Medytacja jest to genialny sposób, aby obniżyć poziom kortyzolu w organizmie. Jeśli nie ma konkretnego powodu, dlaczego się stresujesz, powinnaś koniecznie spróbować medytacji! Medytacja znana jest od kilkuset lat i już od początku jej poznania ludzie wiedzieli, że przynosi ona ulgę i odprężenie oraz pozwala pozbyć się negatywnych emocji. Niektóre formy medytacji skupiają się również na tworzeniu stanu spokoju fizycznego i psychicznego odprężenia, które powodują znaczny spadek ilości kortyzolu w ciele ludzkim.

Słuchaj muzyki

Badania wykazały, że słuchanie muzyki ma wpływ na nasze ciało. Niekoniecznie trzeba słuchać relaksującej muzyki, aby zmniejszyć poziom kortyzolu. Chociaż słuchając czegoś spokojnego będziesz w stanie wprowadzić swój umysł w stan kompletnego wyciszenia. Lekarze dowiedli, że słuchanie muzyki ma moc, która poprawia nastrój i obniża poziom kortyzolu w organizmie.

Może wędkarstwo?

Pewnie wydaje ci się to dziwne, ale działanie jakie wywiera spokojna żegluga i połów ryb na nasz organizm daje ogromne możliwości pozbycia się stresu. Wędkarstwo stanowi ucieczkę od rutyny i daje możliwość odpoczynku zarówno fizycznego jak i psychicznego. Dodatkowo łowiąc ryby przebywamy wśród natury i możemy wsłuchać się w ciszę jaka panuje dookoła nas. Po udanym wędkowaniu możemy smacznie przyrządzić złowioną rybkę i uzupełnić poziom zarówno białka, jak i kwasów tłuszczowych omega 3.

Ćwiczenia jogi

Korzyści płynące z jogi są liczne i zróżnicowane, począwszy od redukcji stresu, do zwiększenia odporności organizmu. Wiele technik, które są stosowane w jodze sprawdza się w łagodzeniu objawów stresu. To sprawia, że joga jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie mogą uprawiać sportów. Kombinacja ćwiczeń oddechowych oraz techniki rozciągania i medytacji sprawią, że nasze samopoczucie poprawi się natychmiast.

Zdrowo się odżywiaj

Zdrowe odżywianie to recepta nie tylko na piękny wygląd ale także na świetnie samopoczucie. Zielone warzywa liściaste, cytrusy i ryby mogą znacznie obniżyć poziom kortyzolu w organizmie. Należy unikać spożycia cukru, kofeiny oraz przetworzonych węglowodanów, ponieważ mogą one podwajać uczucie stresu i niepokoju.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama