Reklama

5 skutecznych sposobów na radzenie sobie ze stresem

Czy szybko się denerwujesz? Jeśli odpowiedź na to pytanie jest twierdzące, oczywistym jest, że masz wysoki poziom stresu. Stres może spowodować problem osobisty, zawodowy lub wiele innych czynników. Jeżeli chcesz wiedzieć jak szybko uwolnić się od stresu, poniżej znajdziesz kilka przydatnych i pomocnych wskazówek.

Reklama

Głębokie oddychanie

Zapewne słyszałeś o tym od wielu ludzi, że głębokie oddychanie w dużym stopniu może pomóc w łagodzeniu stresu. Tak to prawda, a proces ten przynosi natychmiastowe rezultaty. Pogłębiony oddech pomaga obniżyć poziom kortyzolu w organizmie, co zmniejsza stres i niepokój. Głębokie oddychanie również obniża ciśnienie krwi.

Zanurz się w jakiejś aktywności

Rób wszystko, co wiąże się z ruchem. Wybierz się na siłownię, trening, pobiegaj lub idź na spacer. Weź samochód i wybierz się na przejażdżkę. Jeśli kochasz prace w ogrodzie, idź do niego. Rzeczy te angażuję twój umysł i ciało oraz pomagają zwiększyć poziom endorfin w organizmie.

Porozmawiaj z kimś, z kim czujesz się komfortowo

Kiedy czujesz, że poziom stresu osiągnął maksimum, spróbuj porozmawiać z kimś bliskim. Mogą to być twoi rodzice, rodzeństwo, przyjaciele. Podziel się z nimi swoim problemem, sprawi to, że poczujesz się lepiej. W rzeczywistości, czasem znany głos z drugiej strony telefonu może wystarczająco zmniejszyć poziom stresu.

Słuchaj ulubionej muzyki

Bardzo szczegółowe badania wykazały, że kiedy jesteś zestresowany, nie będziesz słuchać każdego rodzaju muzyki. Prawdą jest, że muzyka obniża poziom stresu. Nawet jeśli nie chcesz, spróbuj słuchać ulubionej muzyki przez jakiś czas. Biochemiczne reduktory naprężeń są wyzwalane podczas słuchania muzyki.

Aromaterapia

Aromaterapia może obniżyć poziom stresu w bardzo krótkim czasie. Osoby, które szybko się denerwują powinny mieć ze sobą substancje zapachowe i wyjąć je w razie potrzeby. Olejek lawendowy doskonale koi nerwy i uspokaja.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama