Reklama

10 najlepszych sposobów na przezwyciężenie stresu

Każdy z nas doświadcza stresu od czasu do czasu i jest to zupełnie naturalna reakcja, z którą większość ludzi dobrze sobie radzi. Dla niektórych jednak stres może okazać się tak przytłaczający, że prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Czego absolutnie nie powinno się w takim wypadku robić, to sięgać po sztuczne środki, które doraźnie zmniejszają napięcie, jak picie alkoholu i palenie papierosów. Stres można pokonać i kontrolować za pomocą bardziej naturalnych sposobów. Tak więc zapoznaj się z dziesięcioma najlepszymi sposobami na jego okiełznanie.

Reklama

Unikaj sztucznych stymulantów

Kiedy ludzie doświadczają wielu stresów, często sięgają po alkohol, aby pomógł im zasnąć, a następnie po kawę, aby pomogła im się obudzić. I jest to absolutnie najgorsza rzecz, jaką można zrobić. W okresie wzmożonego stresu powinno się unikać stymulantów i spróbować uspokoić się poprzez bardziej naturalne sposoby, takie jak modlitwa czy medytacja.

Rozmawiaj z ludźmi

Kolejnym sposobem na przezwyciężenie stresu jest po prostu rozmowa z ludźmi. Przedyskutowanie spraw z przyjacielem może okazać się wielką pomocą, kiedy jesteś zestresowana. Być może nie będzie mógł rozwiązać za ciebie twoich problemów, ale będzie patrzeć na sprawy z innej perspektywy. Dobrze jest też czasem po prostu zapomnieć o swoich problemach i rozerwać się z przyjaciółmi.

Kontroluj sprawy, które możesz kontrolować

Zaakceptuj fakt, że nie możesz kontrolować wszystkiego i wykorzystaj swoją energię tam, gdzie możesz coś zaradzić. Stwórz listę rzeczy, które cię martwią i zaznacz te, które możesz zmienić, ale nie trać swojej energii na zmianę tego, czego zmienić się nie da.

Bądź aktywna

Kolejnym sposobem na pokonanie stresu jest pozostaniem aktywną. Nie trzeba chyba mówić, że aktywność fizyczna nie rozwiąże twoich problemów w mgnieniu oka, ale rozjaśni twój umysł i zmniejszy objawy stresu. Stres jest rezultatem naszego instynktu walki lub ucieczki, a więc szybki spacer lub krótki bieg może pomóc przywrócić równowagę hormonalną w twoim organizmie i przynieść spokój.

Zwróć uwagę na to, jak zarządzasz swoim czasem

Nie próbuj rozwiązać wszystkich swoich problemów za jednym razem. Stwórz ich listę i zaznacz priorytety. Spróbuj rozłożyć każde zadanie na mniejsze kroki, bardziej osiągalne, i oznacz je na liście, kiedy je wykonasz. Pomyśl również, o co możesz poprosić innych ludzi. Nie ma nic złego w małym delegowaniu zadań!

Spróbuj dać sobie więcej snu

Kolejnym sposobem na radzenie sobie ze stresem jest pozwolenie sobie na większą ilość snu. Oczywiście może być trudno zasnąć, kiedy kręcimy się na łóżku, zamartwiając się problemami, ale chociaż spróbuj. Ważne jest też, aby dać sobie wystarczającą ilość czasu na uspokojenie przed snem. Skończ pracę i spróbuj relaksować się co najmniej przez dwie godziny zanim pójdziesz spać.

Rób więcej rzeczy, które lubisz

O wiele łatwiej jest znieść stres, jeśli wiesz, że nie czujesz się zestresowana 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nawet jeśli jesteś bardzo zajęta, powinnaś znaleźć czas na relaks i zabawę. Choćby godzina dziennie na swoje przyjemności pomoże ci się zatrzymać i po prostu odprężyć, a to pozwoli ci lepiej radzić sobie ze stresem.

Postaw sobie nowe wyzwania

Być może dziwnie brzmi sugestia, aby stawiać sobie jeszcze więcej wyzwań, kiedy już i tak jesteś zestresowana, ale postawienie sobie celów sprawi, że będziesz bardziej produktywna. Nowe wyzwania mogą wnieść coś pozytywnego do twojego życia. Coś,co będzie stanowiło przeciwieństwo do ciągłej walki z problemami, którą przegrywasz.

Pomagaj innym

Kolejnym użytecznym sposobem na radzenie sobie ze stresem jest pomaganie ludziom. Pomaganie innym, którzy są w gorszej sytuacji niż ty może sprawić, że spojrzysz na swoje problemy z innej perspektywy. Badania pokazują, że im więcej dajemy z siebie innym, tym łatwiej jest nam radzić sobie ze swoimi problemami w życiu.

Spróbuj znaleźć pozytywy w swoim życiu

Spróbuj zakończyć każdy swój dzień zapisując trzy rzeczy, za które jesteś wdzięczna. Stres często spowodowany jest tym, że myślimy, iż wszystko idzie źle, kiedy w rzeczywistości wcale tak nie jest! Zrównoważ stresujące, negatywne myśli myślami pozytywnymi, a to pomoże ci poprawić nastrój.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama