Reklama

10 fantastycznych porannych rytuałów na wspaniały dzień

To niesamowite jak to, co robisz rano, wpływa na resztę dnia. Z łatwością możesz naładować się pozytywną energią i zwiększyć swoją produktywność. Z łóżka wstajemy z czystą kartą. Najlepiej od razu nastawić się na produktywność i pozytywność, zamiast ryzykować, że dzień spędzimy na leniwym nicnierobieniu. Spójrz więc na listę 10 rzeczy, które możesz robić każdego ranka, aby zmienić jakość twojego życia.

Budź się wcześniej

Dzięki wcześniejszemu rozpoczynaniu dnia nie tylko będziesz mieć więcej czasu, ale zaczniesz być produktywna, podczas gdy wszyscy inni jeszcze śpią i ten czas marnują. Świadomość, że jesteś o kilka kroków przed wszystkimi jest bardzo satysfakcjonująca.

Słuchaj muzyki podnoszącej na duchu

Nie ma nic gorszego, niż słuchanie hałasów zza okna tuż po przebudzeniu. Samochody, maszyny, syreny, dzieci biegnące do szkoły… To na pewno nie zachęci cię do wstania z łóżka. Wystarczy jednak, że zagłuszysz te odgłosy czymś przyjemnym i podnoszącym na duchu. Wszystko czego potrzebujesz to twoja ulubiona muzyka. Znajome rytmy rozbudzą cię i rozruszają.

Uśmiechnij się do siebie

Poranne rytuały mogą być naprawdę łatwe. Co prawda uśmiechanie się do samej siebie w lustrze może brzmieć nieco dziwnie, ale naładuje cię pozytywną energią. Poprzez uśmiech mówisz sobie, że jesteś gotowa na nowy dzień, nowe wyzwania. Przyznajesz przed sobą, że jesteś wystarczająco dobra, będziesz chwytać dzień. Uśmiechaj się więc do siebie i swoich bliskich!

Zacznij od smoothie

Wszyscy znamy powiedzenie “śniadanie mistrzów”, ale nie oszukujmy się, że płatki z mlekiem, jajecznica, biały chleb z żółtym serem albo dżemem są w stanie stać się takim śniadaniem. Może i są smaczne i w miarę sycące, ale nie dodadzą nam energii na długo. To nienajlepszy pomysł na śniadanie dla kogoś, kto chce spędzić dzień produktywnie i przyjemnie. W zamian proponujemy zielone smoothie. Ilość energii, której dostarczy ci taki napój, naprawdę może się zaskoczyć. Przygotowanie smoothie to dosłownie kilka minut. Będziesz potrzebować: blendera, trzech garści świeżego szpinaku, dwóch zamrożonych bananów i łyżeczkę miodu lub syropu klonowego . Voila!

7 minut ćwiczeń

Ten rytuał z całą pewnością zmieni twoje życie. Zazwyczaj zaleca się wykonywanie porannej gimnastyki przez 10 minut, ale 7 to dokładnie tyle, ile potrzebujesz. Dodatkowe 3 możesz poświęcić na przygotowanie pysznego smoothie. Seria ćwiczeń pomoże ci się rozbudzić. Szybko przekonasz się, że te ćwiczenia są niezbędne, jeśli chcesz mieć dobry dzień.

Pij wodę

Po kilku godzinach chrapania twoje ciało może być naprawdę odwodnione, Postaraj się, aby od razu po przebudzeniu sięgać po szklankę wody. Wstrzymaj się z piciem kawy przynajmniej godzinę. Woda rozbudzi nie tylko ciebie, ale także twój układ trawienny. Może z czasem przekonasz się, że kawa nie jest niezbędna? Wyjdzie ci to na zdrowie.

Wyłącz wiadomości

Oglądanie telewizyjnych wiadomości przy śniadaniu lub czytanie gazety w drodze do pracy to dla większości osób żadna nowość. Jednak zapoznawanie się z poranną pracą może rzucić cień na twoje dobre samopoczucie, bo przecież, jak często w gazetach pojawiają się pozytywne wiadomości? Zamiast tego polecamy zapoznanie się z czymś bardziej inspirującym. Może to być książka, audiobook, filmy na YouTube… Byle tylko nastawiało twój umysł na pozytywne myślenie.

Wyrażaj wdzięczność

Chcesz podnieść jakość swojego życia, co znaczy po prostu, że chcesz być szczęśliwa. Jednym z najlepszych sposobów na odczuwanie szczęścia jest uświadomienie sobie, ile się go rzeczywiście ma. Wyrażanie wdzięczności za drobne rzeczy jest ku temu najlepszym sposobem, dodatkowo wprawia w dobry humor i chroni cię przed negatywnymi myślami.

Rób listę zadań

Co masz dzisiaj do zrobienia? Zapisz to! Zapisywanie zadań do zrobienia na liście jest doskonałym sposobem na zorganizowanie się. Bez listy nie będziesz wiedzieć dokładnie, czy wykonałaś wszystkie swoje obowiązki i możliwe, że cześć z nich niepotrzebnie odłożysz na później. Pamiętaj, aby punkty na twojej liście układały się od najważniejszego do najmniej niecierpiącego zwłoki.

Wcześnie rozpoczynaj pracę

Jeśli pracujesz w domu lub jeśli masz coś do zrobienia w domu zanim wyjdziesz do pracy, sugerujemy, żebyś zabrała się do tego jak najwcześniej. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, twoja siłą woli jest najmocniejsza zaraz po śniadaniu. Więc jeśli masz w planach coś, co już od dawna odkładasz na później, zrób to z samego rana i przez resztę dnia ciesz się, że w końcu masz to z głowy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama