Reklama

Zdrowe alternatywy dla niezdrowych słodyczy

Z trudem przychodzi nam ograniczenie słodyczy. Jednak zastanów się czy twój organizm naprawdę ich potrzebuje. Może warto zastąpić ciastko czy cukierka jakimś zdrowym zamiennikiem?

Reklama

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie to moje ostatnie odkrycie, które ponadto jest dobre dla naszego serca. Aby poczuć się pełnym wystarczy zjeść 1/4 lub pół szklanki tych orzechów. Są one bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, a ostatnie odkrycia naukowe mówią, że omega 3 ALA mogą być pomocne przy arytmii serca. W 2006 roku eksperyment przeprowadzony w Hiszpanii pokazuje, że orzechy włoskie są tak samo efektywne w niwelowaniu stanu zapalnego po tłustym posiłku jak oliwa z oliwek.

Słodycze imbirowe

Imbir od dawna uważany jest za dobry dla naszego organizmu. Aktywuje on soki trawienne, poprawia wchłanianie niezbędnych składników odżywczych, niweluje mdłości, a także redukuje bóle stawów dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym. Jeśli nie wiesz jaki imbirowy smakołyk kupić, to możesz zacząć od tych o smaku mango z imbirem.

Suszone mango

Suszone mango jest smaczne i niskokaloryczne! Są one bogate w polifenole, które tak jak inne tego typu związki, działają tak samo jak antyoksydanty, czyli chronią komórki przed uszkodzeniami spowodowanymi stresem oksydacyjnym, który prowadzi do peroksydacji lipidów, uszkodzenia DNA oraz innych chorób degeneracyjnych. Ze wszystkich polifenoli obecnych w tym owocu najbardziej znanym i przebadanym jest mangiferyna, która może zwalczać choroby degeneracyjne takie jak choroby serca czy nowotwory.

Jabłko z masłem migdałowym

Masło migdałowe, podobnie jak masło orzechowe, jest bardzo kremowe i smakuje wyśmienicie w połączeniu z jabłkami. Kwaskowatość owoców dopełnia orzechowy posmak masła. Dzięki tej przekąsce dostarczysz swojemu organizmowi białka oraz błonnika. Czy wiedziałeś, że masło migdałowe zawiera więcej błonnika niż masło orzechowe? Ma ono także niski indeks glikemiczny, co oznacza, że twój poziom cukru jest stabilny, a metabolizm spowolniony.

Ciemna czekolada (90% kakao)

Wiem, że większość z was myśli, że gorzka czekolada jest niedobra, jednak znalazłam sposób, aby zamaskować jej smak jednocześnie nie tracąc jej właściwości. Kup taką czekoladę, która ma dodatek wiórków kokosowych!

Ciemna czekolada jest dobra dla twojego zdrowia, ponieważ posiada niski indeks glikemiczny, dużą ilość antyoksydantów (antyoksydanty zwalczają wolne rodniki i zniszczone komórki, a także zapobiegają nowotworom), a także może poprawić ci humor. Ciemna czekolada zawiera kilka związków chemicznych, które mają pozytywny wpływ na humor i funkcje poznawcze.

Truskawki w jogurcie

Po prostu zamocz truskawki w jogurcie, włóż je do lodówki na 20 minut i voilà! Najprostsza przekąska na świecie! Jeśli chcesz, aby była ona jeszcze bardziej zdrowa, to użyj jogurtu greckiego, który ma połowę zawartości sodu niż zwykły jogurt oraz więcej od niego białka – około 20 g, gdzie zwykły jogurt posiada 11-13 gram w jednej porcji. Duża zawartość białka jest idealna dla osób chcących zrzucić trochę wagi, ponieważ zmniejsza apetyt.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama