Reklama

Jak przyrządzić smażone tofu?

Tofu jest substytutem białka dla wegetarian, który może mieć zarówno gęstą, jak i kremową konsystencję. Wykazuje dużo właściwości zdrowotnych i istnieje niezliczona ilość sposobów jego przyrządzania.

Będziesz potrzebować 1 opakowanie średniego do gęstego tofu. Sprawdź datę ważności. Tofu po pewnym czasie się przeterminuje – jeśli brzydko pachnie, to z pewnością tak właśnie się stało. Świeże tofu praktycznie nie ma zapachu.

Szukaj tofu z zawartością wapnia lub dodatków odżywczych.

Zawsze dobrze jest kupować organiczne tofu, jeśli to możliwe, ponieważ uprawy soi poddawane są opryskom pestycydami.

Przechowywanie: po otwarciu serka przechowuj go w zakrytym pojemniku. Umieść go w nim, a następnie napełnij go wodą (tak, by przykrywała tofu). Szczelnie zamknij. Przez następne dni, gdy będziesz jeść ser, wymieniaj wodę.

Jeśli kupiłaś sprasowane tofu, możesz ominąć ten krok i przejść do następnego. Jeśli nie, otwórz opakowanie i wylej całą wodę. Włóż osuszone tofu do miski z płaskim dnem.

Przykryj tofu ręcznikiem papierowym (złóż go do rozmiaru sera). Następnie na górę połóż ciężki przedmiot. Po 5-10 minutach zdejmij obciążenie i delikatnie osusz ser.

Połóż sprasowane tofu na desce do krojenia. Pokrój je w dwucentymetrowe plasterki. Odstaw.

Aby uzyskać lekkie i chrupiące ciasto, zmieszaj następujące składniki w misce:

5 łyżek nasion sezamu

4 łyżki skrobi kukurydzianej

4 łyżki mąki LUB mąki ryżowej lub bezglutenowej

1/2 łyżki soli

opcjonalnie: 1/4 łyżeczki białego cukru (dzięki temu pozbędziemy się gorzkiego smaku)

W tym przepisie będziesz też potrzebować około 1 szklanki oleju rzepakowego lub innego oleju roślinnego do smażenia.

Obtaczaj kostki tofu w misce zawierającej miksturę z mąki i sezamu do momentu aż będą całkowicie zakryte.

Wlej 1/2 do 1 szklanki oleju rzepakowego lub innego oleju do smażenia do woka lub na małą patelnię. Warstwa oleju powinna mieć około 2 centymetrów. Rozgrzej olej. Teraz możesz umieścić kawałki obtoczonego w mące tofu na patelni. Zmniejsz grzanie i smaż. Przy pomocy szczypców przewróć serek na drugą stronę po upływie 1 minuty. Tofu jest gotowe, jeśli ma kolor brązowozłoty.

Kiedy tofu uzyska taki kolor ze wszystkich stron, wyjmij go z oleju i połóż na ręczniku papierowym lub chłonnej ściereczce i pozostaw do wystudzenia.

Tofu najlepsze jest na gorąco. Zewnętrzna jego część będzie chrupiąca, a środek miękki.

Podawaj ze słodkim sosem tajskim chilli, który można zakupić w większości sklepów spożywczych LUB tajskim sosem/dipem z orzeszków ziemnych. Sos z orzeszków powinien być ciepły lub o temperaturze pokojowej. To doskonała uczta wegetariańska!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama