Reklama

Jak przygotować siemię lniane do picia?

Na co pomaga siemię lniane? Lista jego dobroczynnych właściwości jest naprawdę długa, a na ich temat napisać można niejedną książkę. Nasiona lnu cieszą się reputacją produktu idealnego w dbaniu o zdrowe jelita i cały układ pokarmowy. Sięgają po nie osoby, które chcą schudnąć i zapanować nad poziomem ciśnienia. Zacząć jednak trzeba od podstaw. Jak gotować siemię lniane? Tego dowiesz się z naszego krótkiego poradnika.

Siemię lniane: Co trzeba wiedzieć?

Siemię lniane to drobne nasiona lnu pospolitego. Charakteryzują się brązową lub delikatnie złotawą barwą. Ze względu na swoje prozdrowotne walory wykorzystywane są zarówno w kulinariach, jak i w kosmetologii. Możliwe jest samodzielne przygotowanie domowych preparatów na bazie siemienia, które wzmocnią włosy i zregenerują suchą skórę ze skłonnością do podrażnień. Z potencjału ziaren chętnie czerpała medycyna ludowa. Warto wspomnieć, że olej z nich pozyskiwany również zachowuje wiele cennych dla zdrowia właściwości.

Sprawdź: Ogórek z pomidorem: Czy to dobre połączenie?

Reklama

Dlaczego warto spożywać siemię lniane?

Przede wszystkim kojarzone jest jako naturalne remedium na zaparcia. Błonnik, którego w siemieniu lnianym nie brakuje, wpływa pozytywnie na florę bakteryjną układu pokarmowego oraz regulowanie rytmu wypróżnień. Co więcej, substancje zawarte w niepozornych ziarnach pomagają obniżać poziom złego cholesterolu oraz ciśnienia tętniczego. Działają osłonowo na wątrobę, która każdego dnia bez ustanku ciężko pracuje nad odtruwaniem organizmu.

Poleca się również spożywanie naparu z siemienia lnianego na kaszel. Przynosi ulgę podczas bólu gardła i chrypki. Działa przeciwzapalnie, więc warto wziąć go pod uwagę jako kurację pomocniczą w czasie infekcji.

Jak przyrządzić siemię lniane?

Nie jest to trudne, a do kwestii przygotowania siemienia lnianego do picia podchodzić można na różne sposoby. Wybierz więc najwygodniejszą i najbardziej odpowiednią opcję dla siebie.

  • Odwar z nasion lnu: Sprawdza się zwłaszcza w przypadku podrażnień żołądka. Wystarczy, że jedną łyżkę siemienia zalejesz szklanką wody i będziesz gotować na minimalnym ogniu przez kwadrans. Pamiętaj o pokrywce! Gdy mikstura wystygnie, przecedź i wypijaj pół szklanki dwa razy  dziennie.
  • Jak parzyć siemię lniane bez gotowania? Dwie łyżki stołowe nasion zalej 200 mililitrami ciepłej wody. Odstaw do napęcznienia na godzinę. Wypij po odcedzeniu.

O tym pamiętaj, czyli jak bezpiecznie spożywać siemię lniane?

W spożywaniu nawet najzdrowszych produktów trzeba zachować umiar. Nie inaczej jest w przypadku siemienia lnianego. Przyjmuje się, że dzienna dawka nie powinna przekraczać czterech łyżek ziaren. Spożywanie siemienia w nadmiarze może skutkować efektami odwrotnymi do zamierzonych. Istnieje ryzyko, że wystąpią:

  • zaparcia,
  • nudności,
  • silne bóle brzucha,
  • wzdęcia.

Miej to na uwadze również w sytuacjach, gdy dodajesz nasiona do pieczywa, sałatek, kanapek, zup czy owsianek. 

Polecamy:

Czy witamina B1 odstrasza komary?

Jedz awokado. Pokonasz cholesterol i cukrzycę

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama