Reklama

Jak przeprowadzić detoks owocowo-warzywny? Poznaj jego największe zalety

Jesień to idealny czas na przeprowadzenie detoksu owocowo-warzywnego. W tym okresie organizm jest przemęczony i potrzebuje dodatkowej regeneracji. Detoksykacja sprawi, że twoje samopoczucie znacząco się poprawi. Ponadto odporność na różnego rodzaju wirusy i bakterie znacznie wzrośnie. Jak przeprowadzić detoks owocowo-warzywny? Podpowiadamy.

  • Detoks owocowo-warzywny pomaga w oczyszczeniu organizmu i przywróceniu równowagi kwasowo-zasadowej.
  • W czasie detoksu unikaj spożywania produktów mięsnych, kaszy czy pieczywa.
  • W poniższym artykule przedstawiamy listę dozwolonych produktów.

Na czym polega detoks owocowo-warzywny?

Detoks tego typu trwa od 10 dni do nawet dwóch tygodni. Jego głównym założeniem jest odkwaszenie organizmu i przywrócenie dobrej formy. Założenie detoksu to także zrzucenie zbędnych kilogramów. Warto proces ten połączyć z odpowiednimi ćwiczeniami. Na pewno nie powinny przeprowadzać go kobiety w ciąży czy osoby z niedowagą. Nim rozpoczniesz detoksykację organizmu, bardzo ważna jest konsultacja z lekarzem. Niektóre problemy zdrowotne mogą wykluczyć możliwość detoksykacji owocowo-warzywnej.

Reklama

Co można jeść na detoksie owocowo-warzywnym?

Podstawowym elementem diety w czasie detoksykacji są między innymi warzywa:

  • pietruszka,
  • seler,
  • burak,
  • papryka,
  • pomidor.

A także owoce niskocukrowe:

  • jagody,
  • grejpfruty,
  • jabłka,
  • cytryny,
  • kiwi.

Warzywa i owoce można jeść na surowo, a także po obróbce termicznej. W okresie detoksu warzywno-owocowego bardzo ważne jest regularne nawadnianie organizmu (minimum dwa litry płynów dziennie). Warto pić soki z przewagą zielonych warzyw, a także dużo wody, na przykład z dodatkiem soku z cytryny.

Polecamy: Wystarczy zalać wrzątkiem i pić codziennie. Lista zalet zaskakuje

Czego powinno się unikać?

Przestrzeganie diety i listy produktów jest bardzo ważne, by proces detoksykacji przyniósł pożądane efekty. Z pewnością z jadłospisu należy wykluczyć:

  • mięso,
  • kasze, zboża, pieczywo,
  • stosowanie używek,
  • picie herbaty, kawy czy słodzonych napojów,
  • produkty mleczne,
  • fasolę, groch, ziemniaki.

Jak przeprowadzić detoks owocowo-warzywny?

Cztery dni przed rozpoczęciem detoksu należy wykluczyć z diety mięsne produkty, a także słodycze. W ciągu dwóch pierwszych dni oczyszczania trzeba spożywać warzywa i owoce na surowo. Do tego krupnik, najlepiej z dodatkiem ryżu. Ta lekkostrawna zupa wzmocni organizm na samym początku detoksykacji.

Trzeci dzień to właściwe rozpoczęcie detoksu, który potrwa jeszcze przez kolejne 10 dni. Do tego czasu spożywaj świeże i mrożone warzywa, stanowiące podstawę diety (na surowo, ugotowane lub upieczone). Jako dodatek można jeść owoce z listy, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Nie zapominaj, by w trakcie trwającego detoksu jeść ciepłe potrawy (na przykład barszcz czerwony), gdyż organizm szybciej się wychładza. Istotna jest też porcja warzyw kiszonych, tylko bez dodatku szkodliwych substancji.

Na ostatnie dwa dni detoksu owocowo-warzywnego pomału wraca dieta początkowa. Są to owoce i warzywa w postaci na surowo. Do tego krupnik, który doda sił i zregeneruje organizm. Jakie efekty będą zauważalne?

  • poprawa samopoczucia,
  • redukcja masy ciała,
  • jędrna cera,
  • przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej.

W przeciągu pierwszych dni można odczuwać zmęczenie i bóle głowy czy mdłości. Wynika to ze zmiany nawyków żywieniowych, ale jest to naturalne zjawisko.

Zobacz też:

Kup i trzymaj w lodówce. Napar z tej rośliny nie tylko obniża cholesterol

Wachowicz pije tę miksturę codziennie i nie choruje. Genialny eliksir za grosze

Domowa nalewka z darów jesieni. Jarzębinówka to sposób na wiele dolegliwości

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: owocowe | świeże warzywa | bezpieczny detoks | detoks dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama