Reklama

Czy warto jeść mięso z kurczaka?

Mięso kurczaka, które zalicza się do drobiu, jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o popularność na polskich stołach. Dlaczego często jest brane na kulinarny warsztat? Przede wszystkim ze względu na fakt, że jego przyrządzenie nie jest skomplikowane, za to łatwo można uzyskać spektakularny efekt smakowy. Mięso z kurczaka – mimo nie zawsze przychylnych opinii – i tak często jest przez nas spożywane. Ale czy oferuje coś więcej niż sposób na szybki obiad? Przekonajmy się, dlaczego warto jeść od czasu do czasu mięso kurczaka.

Mięso z kurczaka: To musisz o nim wiedzieć!

Filety, skrzydełka, udka, a także cała tuszka to doskonały sposób na obiad. Niewiele trzeba wysiłku i umiejętności, by w kilka chwil uzyskać danie, które może równać się z tymi serwowanymi przez szefów kuchni renomowanych restauracji. Nawet jeśli nie mamy kulinarnej smykałki, to mięso z kurczaka i tak ląduje na patelni, w garnku czy piekarniku.

Jednak warto wiedzieć, że białe mięso, do którego z całą pewnością zalicza się drób, nie powinno stanowić podstawy diety. Może być jedynie jej uzupełnieniem, więc spożywanie go należy ograniczyć do kilku razów w tygodniu.

Jednak nie trzeba całkowicie się z nim rozstawać, ale warto poznać, co tak naprawdę mięso kurczaka nam oferuje. Okazuje się, że - prócz smaku - całkiem sporo.

Reklama

Ogromne źródło białka!

Co można znaleźć w mięsie kurczaka? Nie trzeba nikogo przekonywać, że to źródło pełnowartościowego białka. Ta substancja jest niezbędna, aby organizm pracował bez zarzutu. Poza tym to obecne w mięsie kurczaka jest pełnowartościowe, co jeszcze bardziej stawia drób w zestawieniu zdrowych artykułów spożywczych. Jakie są funkcje białka? To ważny surowiec energetyczny dla organizmu, ale także niezwykle ważny budulec tkanek. Białko także jest składnikiem płynów ustrojowych, wektorem trawienia i katalizatorem odporności.

Skarbnica minerałów

Jeśli ktoś myśli, że mięso kurczaka jest bezwartościowe, to warto zapoznać się z kontrargumentami. Okazuje się, że można w nim znaleźć cenne minerały. Niezwykle wartościowy jest fosfor, który w organizmie spełnia kilka kluczowych funkcji. To właśnie on - wraz z wapniem - wchodzi w skład kości i zębów, dlatego jest niezbędny, aby mieć je zdrowe. Fosfor to także składnik, który doskonale wpływa na kondycję układu nerwowego. Dlatego, jeśli podejmujemy się na co dzień intensywnego wysiłku fizycznego albo jesteśmy narażeni na działanie stresu, drób powinien znaleźć się w naszym menu.

Innym ciekawym składnikiem jest selen. Jeśli zależy nam na odporności, to ten pierwiastek musi być obecny w naszej diecie. Ale to jego niejedyna funkcja, bowiem ma też swój aktywny udział we wspieraniu tarczycy, ważnego narządu produkującego niezbędne do funkcjonowania hormony. Poza tym selen pomaga pozbywać się toksyn z organizmu, co jest wybawieniem dla przeciążonych nerek oraz wątroby.

Witaminy? Czemu nie!

Mięso kurczaka zawiera także witaminy. Może wybór jest skromny, ale nie oznacza to, że także nieistotny. Co znaleźć można w drobiu? Przede wszystkim witaminy z grupy B, które całościowo działają korzystnie na organizm. Mogą wesprzeć pracę układu krążenia, trawienia, nerwowy czy immunologiczny, zmniejszając występowanie wielu chorób.

Jednak najważniejszym składnikami jest beta-karoten oraz retinol, które są pochodnymi witaminy A. To właśnie ona działa korzystnie na kondycję skóry: zwiększa jej odporność na promieniowanie UV, ale także łagodzi podrażnienia i chroni przed stanami zapalnymi. Jeśli leży nam na sercu zdrowy i młody wygląd skóry, to kolejny argument, aby mięso z kurczaka włączyć do diety.

Jak przyrządzać mięso kurczaka?

W Internecie aż roi się od genialnych przepisów na przygotowanie kurczaka. Jedne wykorzystują piersi, jeszcze inne skrzydełka, uda czy całe tuszki. Oczywiście, smażenie nie jest zalecane, ale - raz na jakiś czas - nic nie stoi na przeszkodzie, aby po drób z patelni sięgnąć.

Zobacz także: Ile smażyć pierś z indyka, a jak długo pierś z kurczaka?

Jeśli chcemy mięso z kurczaka przygotować w zdrowy sposób, lepiej ugotować go na parze albo upiec. Wcześniej zaś warto mięso dobrze zamarynować w przeróżnych kompozycjach smakowych. Zabieg ten jednak warto zaplanować: mięso kurczaka lepiej smakuje, kiedy wchłonie marynatę w lodówce przez kilka godzin.


Zobacz także:

Gałka muszkatołowa - właściwości, zastosowanie i najlepsze przepisy

Czym jest seitan? Właściwości odżywcze wyrobu i przepisy z seitanem

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama