Reklama

Czy jedzenie żółtka wpływa negatywnie na nasze zdrowie? Sprawdź!

Badania sugerują, że spożywanie jajek jest dobrym źródłem składników odżywczych. Mogą one również odgrywać kluczową rolę w kontroli masy ciała, siły mięśni, prawidłowym funkcjonowaniu mózgu, zdrowych oczu oraz są zalecane kobietom w ciąży. Spożywanie jednego jajka dziennie zmniejsza ryzyko udaru aż o 12 procent! Wygląda na to, że spożywanie jajek to samo zdrowie i każdy z nas powinien wprowadzić do swojej diety jajka oraz pilnować, aby najmłodsi zjadali przynajmniej dwa-trzy jajka tygodniowo.

Reklama

Dziesiątki badań przeprowadzonych przez naukowców z całego świata wyraźnie wskazują, że jajka są potrzebne w naszej diecie. Skąd więc przekonanie, że jajka są złe i w ogóle nie powinny być spożywane? Jedno jajko zawiera około 200 mg cholesterolu, a na dodatek większość zmagazynowana jest w żółtku. Wysoki poziom cholesterolu we krwi jest główną przyczyną chorób serca. Jednak mało kto bierze pod uwagę, że odpowiedni poziom dobrego cholesterolu jest nam niezbędny do życia i prawidłowego działania całego organizmu. Co więcej, cholesterol pomaga budować nowe komórki, wspomaga działanie układu nerwowego, produkcji hormonów, a w przypadku mężczyzn przyczynia się do wzrostu testosteronu w organizmie.

W normalnych warunkach, wątroba produkuje cholesterol, który wchodzi w skład produktów pochodzenia zwierzęcego, takich jak mleko, jaja oraz mięso. Oczywiście zbyt wysoki poziom cholesterolu przyczynia się do chorób serca, jednak nie należy traktować pokarmu pochodzenia zwierzęcego jako jedynego winowajcę chorób układu krążenia. Badania wykazały, że faktycznie tłuszcze nasycone i tłuszcze trans wpływają na poziom cholesterolu we krwi, jednak nie jest to jedyny czynnik powodujący problemy z sercem.

Należy zwrócić uwagę, że żółtko jajka zawiera prawie wszystkie niezbędne witaminy i minerały, które występują w jajku. Większość składników odżywczych zostanie utracone, gdy będziemy pomijać żółtko jajka i zjadać samo białko. Warto zwrócić uwagę, że białko jajka zawiera około 60 procent całkowitej ilości białka w jajku, natomiast żółtko to składniki odżywcze takie jak witamina D, E, A, cholina oraz karetonoidy, które wspomagają organizm w absorpcji wielu ważnych składników z jajek. Dodatkowo, jaja zawierają fosfolipidy, które mogą pozytywnie wpływać na poziom cholesterolu we krwi oraz ograniczać stan zapalny w organizmie. Dlatego też, nie jest to prawdą, że jaja powodują powstawanie cholesterolu i nie powinny być jedzone. Substancje odżywcze w jajkach pomagają obniżyć ciśnienie krwi oraz poprawiają funkcjonowanie naczyń krwionośnych. Ze wstępnych badań, prowadzonych w kierunku działania jajek na chorych na chorobę Alzheimera wynika, że jajka mogą przyczynić się do zmniejszenia objawów choroby.

Wynika więc z tego wszystkiego, że jajka nie są winne chorobom układu krążenia, a wręcz przeciwnie, ponieważ są pełne składników odżywczych, z których warto korzystać. Dlatego też bez przeszkód możemy jeść jajka, przygotowane na wiele różnych sposobów. Gotowane, smażone na naturalnym olejku kokosowym, czy też na surowo. Oczywiście nie da się ukryć, że surowe jaja są najzdrowsze i mają najwięcej składników odżywczych, jednak wielu lekarzy ostrzega przed salmonellą oraz innymi szkodliwymi zanieczyszczeniami występującymi w surowych jajach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby na śniadanie przygotować sobie pyszną i pożywną jajecznicę, która dostarczy nam energii na cały poranek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama