Reklama

Czy banana można jeść na pusty żołądek?

Banany słyną z dużej zawartości potasu i są jednymi z najchętniej kupowanych owoców w naszym kraju. Świetnie sprawdzają się jako szybka i poręczna przekąska, a zarazem sposób na dostarczenie ciału porcji witamin. Zalety bananów wymieniać można długo. Trzeba jednak wiedzieć, że zdarzają się sytuacje, kiedy owoce mogą nam bardziej zaszkodzić niż przyczynić się do zachowania zdrowia. Czy jedzenie bananów na pusty żołądek to na pewno dobry pomysł?

Banan na śniadanie: Unikać czy nie?

Zapewne każdemu z nas zdarzyło się jeść śniadanie w biegu, kiedy budzik nie okazał się na tyle przekonujący, by wstać odpowiednio wcześnie. Chcemy zdążyć ze wszystkim, często kosztem śniadania. Szybkie chwycenie banana wydaje się być bardzo sensowną opcją, żeby nie tylko nie wyjść z domu bez posiłku, ale też zjeść coś zdrowego. Okazuje się, że banan nie powinien gościć w naszym jadłospisie z samego rana. Dlaczego?

Charakteryzuje się dużą zawartością pektyn. Choć jest to grupa substancji, która ma korzystny wpływ na zdrowie, nie powinny być dostarczane organizmowi na czczo. Może to powodować bolesne dolegliwości układu pokarmowego. Bóle brzucha i wzdęcia - tego z samego rana nikomu nie potrzeba!

Reklama

Indeks glikemiczny bananów jest dość wysoki, więc na owoce muszą uważać diabetycy. Banany szybko podnoszą poziom glukozy we krwi, co możemy uznać za pożądany o poranku zastrzyk energii, lecz efekt ten i uczucie sytości nie utrzymują się długo. Zmęczenie odczujemy szybciej, niż mogłoby się wydawać. Jedzenie banana na czczo stworzy więc tylko pozory pełnowartościowego śniadania.

Banan: Wartość odżywcza

Nie taki banan straszny, jak go malują! Fakt, że nie należy jeść go na pusty żołądek, nie oznacza, że trzeba z niego całkowicie rezygnować. Wiedza na temat pór spożywania konkretnych produktów pozwoli nam korzystać w pełni z ich potencjału bez narażania się na efekty uboczne.

Banany uwielbiane są przez sportowców. Dostarczają potrzebne do treningu energię i białko. Procesy regeneracyjne dzięki nim też przebiegną prawidłowo. Są skarbnicą potasu, magnezu i fosforu, które korzystnie wpływają na dobre samopoczucie i pracę mięśni, w tym tego najważniejszego - serca. Spożywanie bananów sprzyja normalizacji ciśnienia krwi, co jest jednym z czynników, które zmniejszają ryzyko wystąpienia miażdżycy i udaru.

Witamina A w bananach pomoże zadbać o wzrok, zwłaszcza w kontekście jaskry, zaćmy i kurzej ślepoty. Jeśli nie będziemy jeść ich na czczo, wykażą bardzo korzystny wpływ na żołądek. Wszystko przez właściwości związane z neutralizacją kwasu żołądkowego. Podziałają łagodząco, gdy dopadnie nas zgaga lub refluks. Zajadać je powinny też kobiety, którym zależy na wyregulowaniu cyklu miesiączkowego i zniwelowaniu bólu menstruacyjnego. 

Polecamy:

Dlaczego warto pić codziennie sok z buraka?

Witamina C: Fakty i mity

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama