Reklama

5 łatwych zmian w twojej sypialni, które pozwolą ci lepiej zasnąć

Jeśli nie możesz zasnąć, często czujesz pokusę, aby sięgnąć po leki, aby rozwiązać ten problem. W końcu sen jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możemy zrobić dla naszego zdrowia. Trudno jest funkcjonować po nieprzespanej nocy. Po kilku takich nocach będziesz już chciała spróbować czegokolwiek, aby zasnąć. Jednak zanim sięgniesz po środki, które mogą wywołać niepożądane efekty, spróbuj dokonać tych pięciu łatwych zmian w swojej sypialni, a być może łatwiej będzie ci zasnąć.

Usuń przeszkody, które zakłócają ci sen

Dla dobrego snu ważne jest wyciszenie przed pójściem do łóżka. Niestety, wielu z nas wycisza się włączając telewizor i zamieniając się w zombie jedzące przekąski. Choć może to dawać uczucie wyciszania się, prawdopodobnie takie zachowanie wyrządza więcej szkody niż przynosi korzyści. Zakrojone na szeroką skalę badanie pediatryczne wykazało, że dzieci mające telewizor w swoim pokoju mają mniej snu niż dzieci, które go nie mają. Sama obecność telewizora w pokoju skraca sen o około 31 minut. Taki wynik odnosił się do dzieci w różnym wieku, od niemowląt do dzieci w wieku szkolnym. Jeśli to możliwe, wynieś telewizor z sypialni dziecka. Jeżeli jednak jest to duży problem, postaraj się go nie włączać na długo przed snem.

Przyczyną złego snu mogą być również alergie. Nawet możesz sobie nie zdawać sprawy, że je masz, a one będą wpływać na jakość twojego snu. Częste alergeny, takie jak roztocza, mogą skrywać się w twoim dywanie. Jeśli masz dywan w pokoju i podejrzewasz alergię na roztocza, usuń go lub spróbuj zamienić na taki, który można prać.

Używaj zaciemniających żaluzji

Światło, które wpada do pokoju zanim będziesz gotowa się obudzić może wysyłać sygnał do twojego mózgu, że czas już wstawać, to jak naturalny budzik. Badanie opublikowane w „The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism” wykazało, ze oświetlony pokój podczas snu znacznie hamuje produkcję melatoniny i skraca czas snu. Udowodniło również, że kiedy podczas snu światło wpada do sypialni kiedy śpimy, poziom melatoniny zmniejsza się o 50%. Wyłącz wszystkie światła w sypialni zanim pójdziesz spać i zainwestuj w zaciemniające żaluzje lub rolety, aby naturalne światło nie wpadało do twojego pokoju zanim będziesz na to gotowa.

Wycisz wszelki niepotrzebny hałas

Nadmierny hałas może pochodzić z różnych źródeł i być trudny do wyeliminowania z twojego otoczenia, ale z pewnością nie da ci zasnąć. Szczególnie, jeśli mieszkasz w mieszkaniu, hałas od sąsiadów może doprowadzić do bezsenności. Być może nie dasz rady pozbyć się zupełnie hałasu, ale z pewnością możesz postarać się go wyciszyć, kładąc na podłodze dodatkowy dywan lub rozmieszczając więcej tkanin w pokoju, które wyciszą dochodzące z zewnątrz dźwięki.

Stwórz odpowiedni nastrój przy świecach

Zapal w sypialni świecę zapachową, na przykład o zapachu lawendy. Zapewni ci wystarczająco dużo światła dla twych zwykłych czynności, a nie zakłóci działania rytmów okołodobowych. Zapach natomiast może utulić cię do snu. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Wesleyan wykazało, że zapach lawendy ma korzystny wpływ na jakość snu.

Zainwestuj w zielistkę

Oczyszczenie powietrza z toksyn może zapewnić ci lepszy sen. Zanieczyszczone powietrze, zapachy i pleśń mogą mieć wpływ na nasze oddychanie, co z pewnością zakłóci sen. Według badań nad powietrzem przeprowadzonych przez NASA, zielistka jest jednym z najlepszych filtrów powietrza. Ponadto jest łatwa w utrzymaniu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama