Reklama

Jak uprawiać natkę pietruszki w domu?

Korzeń pietruszki jest częstym dodatkiem do zup i sałatek. Choć odznacza się wieloma walorami zdrowotnymi, to w kulinariach króluje jednak jej natka. Ten zielony dodatek nie tylko podkręca smak dań, ale odznacza się wieloma walorami zdrowotnymi. W sklepach można bez problemu nabyć natkę pietruszki, ale można ją uprawiać również w domu. Co najważniejsze, nie potrzebne są do tego szczególne umiejętności.

Wybierz dobry korzeń

Aby uprawiać natkę pietruszki w domu nie trzeba kupować ziaren. Wystarczy korzeń, który został zakupiony w sklepie. Niestety, nie z każdej pietruszki wyrośnie piękna natka. Do tego celu lepiej nada się warzywo z targu niż to z marketu. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że pokryte są specjalnymi środkami - mają na celu zahamowanie ich wzrostu. Wyjątkiem jest pietruszka, która leży już kilka dni w domowej spiżarni i na jej końcach pojawia się zalążek zielonych łodyg.

Jak uprawiać natkę w praktyce?

Uprawa natki nie nastręcza zbyt wielu kłopotów. Wystarczy przygotować do tego celu doniczkę z ziemią, w której umieszcza się korzeń. Warto postawić całość na parapecie okna (najlepiej od strony południowej) i podlewać w regularnych odstępach czasu. Jeśli została nam pietruszka z przygotowania potraw, warto odciąć też jej końce i spróbować ukorzenić w odrobinie wody i włożyć do docelowego pojemnika z ziemią.

Jak długo trzeba czekać na natkę?

Natka pietruszki rośnie dość szybko. Czasami wystarczy tydzień, aby doczekać się pokaźnych łodyg z aromatycznymi listkami. Jeśli natka już jest dojrzała, nie warto ucinać całej łodygi, ale pozostawiać ją z kilkoma listkami. To sprawi, że w krótkim czasie urosną kolejne, zielone części.

Korzyści korzystania z natki pietruszki

Nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać do używania naci w kulinariach. Znajduje zastosowanie jako dodatek do zup, sosów i kanapek. Jednak warto wiedzieć, że za pietruszką przemawiają nie tylko walory smakowe. To doskonałe źródło witaminy C, która zaliczana jest do naturalnych przeciwutleniaczy i środku poprawiającym odporność. Znaleźć można w niej również żelazo, które pomaga ochronić przed anemią oraz magnez - działa korzystnie na ciśnienie oraz pamięć i koncentrację.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama