Reklama

6 prostych sposobów na uśpienie dziecka

Uśpienie wieczorem niemowlaka jest jednym z największych wyzwań dla rodziców (chyba, że jesteście tymi szczęściarzami, których dziecko lubi spać). Na szczęście wielu rodziców doświadczyło nieprzespanych nocy i nauczyło się pewnych rzeczy, które mogą ci się przydać. Dla świeżo upieczonych rodziców może wydawać się to nielogiczne, jednak jeśli twoje dziecko nie będzie miało drzemki w dzień, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będzie ono chciało spać w nocy. A to oznacza twoją senność następnego dnia w pracy. Oto 6 sposobów na uśpienie swojego dziecka bez wzywania profesjonalisty...

Reklama

Pozwól im spać w ciągu dnia

Okazuje się, że małe dzieci, które śpią w ciągu dnia są mniej zirytowane, jednak jest jeszcze jedna przyczyna, dla której powinny one spać w dzień – dzięki temu będą miały lepszy sen, kiedy rzeczywiście przyjdzie jego pora.

Niemowlaki potrzebują dużo snu, dlatego nie staraj się odciągnąć ich od snu, kiedy widzisz, że zasypiają. Pozwól im spać na plecach w łóżeczku, nosidełku lub wózku. Dzieci od 4 miesiąca do roku śpią dwa razy dziennie – ten czas możesz poświęcić na odpoczynek od karmienia oraz innych obowiązków.

Masaż

Nie musisz być profesjonalnym masażystą, aby wymasować swoje dziecko. W magazynach dla rodziców można znaleźć wiele wskazówek co do tego jak mogą oni zrelaksować swoje dziecko i sprawić, aby poczuło się senne.

Potrzebujesz miękkiego kocyka i olejku do masażu (przed jego użyciem zrób test, aby upewnić się, że dziecko nie jest na niego uczulone). Masaż powinien być bardziej delikatnym głaskaniem niż mocnym uciskaniem, które jest zarezerwowane dla dorosłych. Najlepiej zacząć masaż kiedy dziecko jest spokojne. Może nie zaśnie ono od razu, ale masaż przyniesie pozytywne skutki później.

W miejscu gdzie śpi dziecko musi być chłodno

Wiesz jak to jest kiedy w lato nie możesz zasnąć z powodu upału? To samo tyczy się dzieci – może ci się wydawać, że w pokoju nie jest za gorąco, jednak dziecko może uważać inaczej, ponieważ jest ono bardziej wrażliwe na pewne elementy.

Magazyny dla rodziców radzą także jak ustawić kaloryfer w pokoju juniora. W ciągu dnia w pokoju może być cieplej, jednak w nocy najlepszą temperaturą jest 18-24 stopni C. Jeśli nie masz możliwości kontrolowania temperatury, to możesz uchylić okno lub użyć wentylatora.

Zażywaj suplementy magnezu

Suplementy magnezu nie są przeznaczone dla dzieci, jednak zarówno magnez jak i żelazo może być przefiltrowane przez twój organizm i trafić do twojego mleka. Magnez w świecie zdrowia ma przezwisko „naturalny rozluźniacz mięśni”, ponieważ uspokaja on układ nerwowy.

Nie musisz łykać suplementów, ponieważ naturalnymi źródłami obu witamin są zielone warzywa liściaste, migdały oraz niektóre ziarna. Żelazo może być dostarczone z czerwonego mięsa, drobiu jak i tofu i niektórych rodzajów fasoli.

Owiń je przed snem

Owijanie dziecka przed snem w kocyki jest metodą znaną już w starożytności, która pomagała w usypianiu dziecka. W dzisiejszych czasach również istnieją dowody na to, że metoda ta jest skuteczna. Dzieci owinięte w kocyk (śpiące na plecach) rzadziej się budzą niż dzieci, które nie są owinięte

W artykule z 2008 roku pojawiła się informacja, że owijanie dziecka może być niebezpieczne, jeśli nie jest zrobione odpowiednio. Sposób ten ma zapobiec budzeniu się dziecka, jednak należy się upewnić, że kocyk nie owija zbyt mocno klatki piersiowej, co może utrudnić oddychanie. Zostawienie odrobiny miejsca zapobiegnie również przegrzaniu się dziecka.

Używaj białego szumu

Istnieją podzielone opinie co do tego czy biały szum zagłuszający inne dźwięki jest bezpieczny dla dziecka. Naukowcy zastanawiają się czy nie uszkadza on rozwijającego się słuchu, ponieważ niektóre maszyny wydają dźwięk, który ma taki sam poziom głośności jak suszarka do włosów.

Bezpieczniejsze mogą być urządzenie testowane powyżej 50 decybeli, które znajdują się na oddziałach noworodkowych, aplikacja na telefon, która wytwarza biały szum lub zwykły wentylator.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama