Reklama

Top 6 przekąsek dla dzieci

Dobre przekąski dostarczają dzieciom energii oraz poprawiają humor. Małym dzieciom trudno jest panować nad emocjami, kiedy ich poziom cukru wymyka się spod kontroli po niezdrowej przekąsce. Oto 6 przekąsek, które dodadzą energii oraz sprawią, że dzieci będą szczęśliwe od wschodu do zachodu słońca...

Reklama

Krakersy i ser

Stare ale dobre. Dlaczego jest to dobra przekąska dla dzieci? Ser zapewnia białko, którego zazwyczaj jedzone przez dzieci przekąski nie mają, oraz potrzebną witaminę D i wapń. Serowe paluszki są równie dobre, ponieważ dzięki nim możemy kontrolować porcję, aby małe brzuszki nie były za bardzo najedzone przed kolejnym posiłkiem.

Jeśli chodzi o krakersy, to muszą być one pełnoziarniste z dużą ilością błonnika. Nie powinny zawierać cukru i białej mąki, zamiast tego mogą być z dodatkiem nasion. Jeśli dzieci chcą ciepłą przekąskę, to możesz włożyć to wszystko do mikrofalówki na 10 sekund.

Jabłka i masło z nasion słonecznika

Słodkie, chrupiące jabłka są dobrym źródłem błonnika, szczególnie jeśli zostaną zjedzone ze skórką. Są także dobre dla wybrednych brzuszków i zaspokajają pragnienie, a na pewno są lepsze niż sok jabłkowy. Aby przekąska ta przyciągała jeszcze bardziej, dlaczego by nie połączyć jej z niealergicznym masłem z nasion słonecznika?

Aby okazać się kreatywnością dodaj odrobinę masła z nasion słonecznika (lub z migdałów) do małej miseczki i pokrój jabłka w kawałki. Zapewnij także wykałaczki lub szpikulce, aby dzieci mogły nabijać jabłka i maczać je w maśle.

Masło orzechowe i czipsy czekoladowe

Przekąska ta jest dość niszowa, jednak dostarcza białka i zaspokaja głód. Wybieraj naturalne masło orzechowe, aby uniknąć cukru lub oleju. Jeśli martwisz się o reakcję alergiczną, to alternatywą mogą być masło z nasion dyni lub produkty z orzechów sojowych.

Dodaj kilka dobrej jakości czipsów czekoladowych (w końcu czekolada jest dobrym źródłem antyoksydantów). Nakładaj je łyżką, aby kontrolować wielkość porcji. Jest to zdrowsza wersja masła orzechowego. Przekąska ta z łatwością może stać się beznabiałowa lub wegańska, dzięki dużej ofercie czipsów czekoladowych.

Szynka

Dodaj odrobinę majonezu lub musztardy na kawałki szynki. Możesz dodać także ser i zawinąć jak burrito. Możesz miksować wnętrze tego zawijańca, tak by było ono za każdym razem inne.

Przekąska ta dostarcza białka, którego dzieci bardzo potrzebują. Zwróć uwagę na jakość szynki i wybieraj tą z najniższą zawartością soli – małe dzieci nie muszą być przeładowane sodem i konserwantami. Aby zmienić jej smak zamień ją na pierś z pieczonego indyka i pastę z żurawiny.

Angielskie pizzowe mufinny

Brzmi jakby było z nimi więcej roboty niż to warte, jednak nic błędnego. Zacznij od angielskich muffinów (większość nie zawiera nasion sezamu, czyli składnika na który coraz więcej dzieci jest uczulonych). Możesz je włożyć do tostera i dodać na nie sos do pizzy lub spaghetti. Na to nałóż roztopiony ser i włóż całość do piekarnika lub tostera.

To jest podstawowa wersja z serem, jednak dzieci lubią kombinować ze składnikami od pepperoni, bekonu, kawałków pomidorków cherry, ananasa po kawałki pieczarek. Niektóre dzieci lubią nawet ser kozi lub szpinak. Mają zabawę przygotowując taki posiłek, a zanim się obejrzysz to okaże się, że masz świetną aktywność dla dzieci plus zdrową przekąskę.

Bananowe burrito

Dzieci lubią kiedy jedzenie podane jest w kreatywny sposób. Bananowe burrito to obrany banan i pełnoziarnista tortilla. Rozsmaruj na niej masło orzechowe, czekoladę oraz odrobinę sosu karmelowego. Dodaj banana i zawiń. Pokrój na kawałki a dzieci na pewno będą zajadać.

Co sprawia, że przekąska ta jest zdrowa? Jeśli kupisz odpowiednią tortillę, to zapewnisz dzieciom pełne ziarna i błonnik. Banany są bogate w potas, który jest dobry dla aktywnego organizmu, oraz jest dobrym sposobem na dostarczenie jednej porcji waży i owoców. Jest to też świetna przekąska na imprezy, szczególnie jeśli nie zostaną użyte składniki mogące wywołać alergię.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama