Reklama

Najlepsze zupy krem na odchudzanie

Nie od dziś wiadomo, że zupa to jeden z najzdrowszych posiłków. Jest bogatym źródłem cennych składników odżywczych, rozgrzewa, syci, a przy tym nie jest zbyt kaloryczna i nie tuczy. Z tego względu zupy są szczególnie polecane wszystkim osobom na diecie redukcyjnej. Coraz większą popularnością cieszą się też zupy typu krem. Warto jednak wiedzieć, że mogą one być prawdziwymi kalorycznymi bombami. Co zrobić, by tak nie było? Które kremy są najzdrowsze, a jednocześnie dietetyczne?

Dlaczego warto jeść zupy krem?

Zupy krem zyskują coraz więcej zwolenników, ponieważ są wyjątkowo proste w przygotowaniu. Zazwyczaj składniki wystarczy zblendować i odpowiednio przyprawić, by cieszyć się pysznym i aromatycznym posiłkiem. To przede wszystkim świetny sposób, by wprowadzić do diety warzywa – zwłaszcza, jeśli nie lubimy spożywać ich na surowo lub mamy problemy z ich trawieniem. Dzięki zupom dostarczymy do organizmu dużo błonnika, który usprawnia pracę jelit, reguluje wchłanianie węglowodanów i tłuszczów oraz na dłużej zapewnia uczucie sytości po posiłku. Krem z warzyw to także potężna dawka witamin i minerałów (przede wszystkim witaminy A i E, żelaza, potasu, magnezu, wapnia, fosforu), które pozostają w zupie nawet mimo gotowania. Aby posiłek nie stracił witaminy C czy witamin z grupy B, nie należy go gotować dłużej niż 15 minut.

Jak zupy wpływają na zdrowie?

Znajdujące się w zupach składniki odżywcze wzmacniają odporność, poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci i świetnie wpływają na układ pokarmowy i trawienny, a także nerwowy. Zbawienny wpływ na zdrowie mają także dodawane do zup przyprawy: kurkuma, imbir, kolendra, oregano, czosnek oraz chili. Działają one przeciwzapalnie, antybakteryjnie i przeciwwirusowo oraz stymulują układ odpornościowy. Zupy powinno się jeść szczególnie zimą, kiedy trudniej o świeże warzywa (wiele kremów można przygotować z mrożonek) i kiedy organizm jest osłabiony - ciepły posiłek działa rozgrzewająco. Niektóre zupy obniżają cholesterol (krem z zielonych warzyw, np. brokułów i sałaty) oraz ciśnienie tętnicze (krem z pomidorów), regulują poziom cukru we krwi (krem z nasion roślin strączkowych), a także są świetnym źródłem białka (zupa rybna, krem z fasoli, grochu czy ciecierzycy). Warto jednak uważać na kaloryczne zupy krem, które mogą utrudnić proces odchudzania się.

Uwaga na kaloryczne kremy

Nawet najbardziej dietetyczne zupy mogą stać się kalorycznymi bombami. Winne są tuczące składniki, takie jak śmietana czy smażone grzanki, a także duże porcje makaronu. Osoby na diecie redukcyjnej zupy zabielać powinny jogurtem naturalnym, a zamiast makaronu stosować bogate w błonnik produkty: kuskus, ryż basmati, kaszę gryczaną lub jaglaną. Dzięki nim posiłek stanie się sycący i będzie sprzyjać utracie wagi.

Które zupy krem przyspieszają odchudzanie?

Podczas diety redukcyjnej najlepiej sprawdzą się zupy krem z dyni, szpinaku, szparagów i ogórków. Wspomagają one oczyszczanie organizmu z toksyn i ułatwiają pozbycie się nadmiaru wody. Z kolei większe uczucie sytości po posiłku zapewnią kremy z nasion warzyw strączkowych, a w szczególności z czarnej fasoli, ciecierzycy i soczewicy. Zawierają one pełnowartościowe białko, a także szczególny rodzaj błonnika, który reguluje poziom cukru we krwi, co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej w organizmie. Do diety warto też włączyć krem z papryki, pomidorów czy brokułów. Warzywa te mają niski indeks glikemiczny, co ułatwia odchudzanie, a poza tym zawierają mnóstwo cennych substancji, które rewelacyjnie wpływają na zdrowie (obniżają ciśnienie i poziom cholesterolu, chronią przed miażdżycą i nowotworami).

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama