Reklama

Jak ujędrnić ciało?

Co zrobić, by czuć się dobrze we własnym ciele? Odpowiedni dobór garderoby, dodatków i makijażu to jedno, lecz naszą najlepszą wizytówkę stanowi gładka i jędrna skóra. Liczne kremy i balsamy kuszą cudownym, niemalże natychmiastowym działaniem, lecz to nie wszystko, co można zrobić, by ujędrnić zwiotczałą skórę. Ważne są codzienne nawyki: dieta, aktywność fizyczna, zabiegi pielęgnacyjne. Od czego zacząć i jak dbać o skórę, by poprawić jej wygląd?

Dlaczego skóra traci jędrność?

Przed wyborem indywidualnego planu pielęgnacji należy znaleźć i zrozumieć przyczyny, przez które skóra traci jędrność. Łatwiej jest przeciwdziałać, jeśli wiadomo, co jest powodem takiego stanu rzeczy.

Najbardziej oczywistym powodem jest upływający czas i procesy związane ze starzeniem się ciała. Choć jest to nieuniknione zjawisko, można je spowolnić. Kwestią tego, jak dbać o skórę, warto zająć się zawczasu - bez czekania do momentu, kiedy jej stan będzie pozostawiać wiele do życzenia, a jej regeneracja związana będzie z czasochłonnymi zabiegami.

Często spotykanym powodem wiotczenia skóry są gwałtowne wahania wagi. Z problemem tym spotykają się osoby będące na dietach redukcyjnych - zwłaszcza jeśli spadek kilogramów jest stosunkowo szybki. Przybieranie na wadze, poprzez rozciąganie się włokiem kolagenowych w skórze, może z kolei prowadzić do pojawienia się rozstępów.

Problemy na tle hormonalnym, siedzący tryb życia, dieta złożona z produktów przetworzonych, odwodnienie, palenie papierosów, nadmierne spożywanie alkoholu i brak systematycznej pielęgnacji - to wszystko także wpływa na kiepską kondycję skóry.

Jak ujędrnić ciało - porady dla początkujących

Dbanie o jędrność  i gładkość skóry nie sprowadza się do kosztownych zabiegów z zakresu medycyny estetycznej. Niezależnie od tego, czy zastanawiamy się nad tym, jak ujędrnić brzuch, czy chcemy skupić się na innych częściach ciała, powinniśmy zacząć od przyjrzenia się naszym codziennym przyzwyczajeniom.

· Woda to podstawa. Odpowiednie nawodnienie ciała jest kluczowe nie tylko dla procesów metabolicznych i dobrego samopoczucia, ale także dla zachowania jędrnej skóry.

· W codziennej diecie nie powinno brakować białka, warzyw (najlepiej by były dodawane do każdego posiłku) i owoców. Poleca się ograniczać produkty, bazujące na węglowodanach prostych i tłuszczach.

· Sport dla zdrowia skóry. Ćwiczenia fizyczne nie muszą jednak oznaczać długich godzin spędzanych na siłowni czy sali fitness każdego dnia. Najlepiej jest znaleźć dyscyplinę, której regularne uprawianie stanie się przyjemną odskocznią od codziennych obowiązków - zacząć można chociażby od spacerów.

Jak szybko ujędrnić ciało?

Zabiegi pielęgnacyjne dla uzyskania gładkiej skóry bez trudu można wykonać w domowej łazience. Peeling stosowany 1-2 razy w tygodniu służy złuszczeniu warstwy martwego naskórka oraz pobudzeniu produkcji kolagenu, odpowiedzialnego m.in. za utrzymanie odpowiedniego poziomu nawilżenia oraz regenerację komórek. Wizyta w drogerii nie jest konieczna - do zrobienia peelingu wykorzystać można kombinację fusów z kawy oraz oliwę.

Regularne szczotkowanie ciała na sucho także doskonale pobudza mikrokrążenie krwi, co daje bardzo zadowalające efekty. Jeśli zastanawiasz się, jak ujędrnić pośladki i uda, to strzał w dziesiątkę. Szczotką należy wykonywać energicznie, ale delikatne ruchy, kierując je  ku górze - w stronę serca.

Jak ujędrnić skórę twarzy?

Delikatna skóra twarzy jest najbardziej narażona na działanie negatywnych czynników. Stan cery może zdradzić wszystko: braki w pielęgnacji, źle zbilansowaną dietę albo nieprzespaną noc. By skóra twarzy była gładka i promienna, nie należy zapominać o dokładnym oczyszczeniu, tonizowaniu oraz nawilżeniu. Poprawie jędrności sprzyjają masaże, które wykonać można opuszkami palców lub za pomocą rollera do twarzy.

Najlepsze składniki dla jędrnego ciała

Po każdej kąpieli warto wygospodarować kilka minut na nałożenie balsamu. Jego wyboru lepiej nie zostawiać przypadkowi. Dobrze jest szukać produktów, w których składzie pojawiają się kwas hialuronowy, kofeina, mocznik, algi, gliceryna, nasiona chia, masło shea, olejek grejpfrutowy. W ten sposób zafundować można swojemu ciału koktajl odżywczy, zapewniający skórze zdrowy wygląd o każdej porze roku.


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama