Reklama

3 minerały, które pomogą ci wyeliminować cellulit

Cellulit to wgłębienie i nierówności na skórze, które zwykle występują na udach, pośladkach, ramionach i brzuchu. Jest to spowodowane przez nadmierny procent tłuszczu i wody, które gromadzą się na powierzchni tkanki łącznej. Prócz nadmiaru tłuszczu i zatrzymanej wody, w tkance gromadzą się toksyny, które również są przyczyną cellulitu. Zdrowa i zrównoważona dieta jest bez wątpienia najważniejsza w walce z cellulitem. Jeśli nieskutecznie chcesz pozbyć się cellulitu, w twojej diecie brakuje kilku minerałów, które mają bezpośredni wpływ na gromadzenie się tłuszczu, wody i toksyn. Znajdziesz je w dalszej części artykułu.

Reklama

Fosfor

Fosfor pomaga usunąć cellulit na dwa różne sposoby. Po pierwsze, pobudza regenerację tkanek i komórek tkanki łącznej. Zmniejsza procent tłuszczu i wody, które są główną przyczyną cellulitu, ale również zapobiega dalszemu gromadzeniu się tłuszczu i wody.

Po drugie, fosfor jest bardzo ważny w „łamaniu” węglowodanów i tłuszczy. Stymuluje przemianę materii i zwiększa poziom energii. Najlepszym źródłem fosforu są pestki dyni, ryby (tuńczyk, łosoś), orzechy, wołowina i wieprzowina.

Selen

Selen jest silnym antyoksydantem i jest bardzo skuteczny w usuwaniu cellulitu. Stymuluje eliminację toksyn z organizmu i naprawia szkody wyrządzone przez ich nadmiar. Przeciwutleniacze są bardzo ważne w utrzymywaniu zdrowia i czynności tkanki łącznej. Ponadto selen stymuluje produkcję hormonów tarczycy, które są niezbędne do prawidłowego i szybkiego metabolizmu. Badania wykazały, że selen najefektywniej jest przyjmować z witaminą E. Najlepszym źródłem selenu są orzechy brazylijskie, owoce morza, produkty pełnoziarniste, wieprzowina, wołowina i kurczak.

Cynk

Cynk reguluje funkcjonowanie komórek prawie każdego organizmu i jest jednym z najważniejszych składników mineralnych. Podobnie jak selen i fosfor, cynk jest niezbędny dla wzrostu i regeneracji tkanki łącznej komórek. Ma bardzo silne działanie przeciwutleniające i zmniejsza poziom wolnych rodników. Cynk przyspiesza rozkład tłuszczu w organizmie, zwiększa poziom energii i metabolizm. Zapewnia stabilny poziom cukru we krwi i zapobiega sięganiu po przekąski i reguluje apetyt. Najlepszym źródłem cynku są owoce morza, wołowina, szpinak, kiełki pszenicy, pestki dyni i jagnięcina.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama