Reklama

Jak nosić szpilki, aby uniknąć problemów zdrowotnych?

Buty na wysokim obcasie posiadają chyba wszystkie kobiety. Noszenie szpilek może być jednak bardzo bolesne i prowadzić do problemów z postawą i deformacji stóp. Poznaj kilka sposobów jak nosić szpilki bez bolesnych konsekwencji.

Reklama

Noszenie butów na obcasie zwiększa nacisk na kolana o 26%. Może to prowadzić do choroby zwyrodnieniowej stawów. Równowaga ciała jest zaburzona, co zwiększa ryzyko upadku i skręcenia kostki. Wysokie buty mogą być odpowiedzialne za ból i deformację palców stóp. Długotrwałe noszenie szpilek może również doprowadzić do skrócenia mięśnia łydki.

Im wyższe są szpilki tym większy jest nacisk na śródstopie, który może powodować ból podczas chodzenia.

Noszenie butów na wysokim obcasie sprawia, że środek ciężkości ciała jest przesunięty do przodu i może spowodować zmiany w kręgosłupie oraz negatywnie wpływa na krążenie krwi i funkcjonowanie narządów.

Jak zminimalizować negatywne skutki noszenia szpilek?

Staraj się zakładać je tylko 2-3 razy w tygodniu. W pozostałe dni noś płaskie buty. Po każdych dwóch godzinach zdejmij szpilki i wymasuj stopy. Jeśli musisz nosić szpilki codziennie, postaraj się, aby obcas nie był wyższy niż 5 cm.

Przed pójściem spać przygotuj ciepłą kąpiel i mocz stopy przynajmniej przez 15 minut. Do kąpieli możesz dodać sól morską, napar z lipy, mleko lub napar z dziurawca. Po kąpieli zawsze zakładaj ciepłe skarpetki.

Pomogą ci również codzienne ćwiczenia:

-2-5 minut tocz stopami piłeczkę tenisową

-na podłodze połóż chusteczkę i podnoś raz jedną raz drugą stopą, powtórz 20 razy

-wykonuj squaty, 10-15 powtórzeń

-opierając się dłońmi o ścianę stań na palcach i powoli opuść się na pięty, powtórz 20 razy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama