Reklama

Proste sposoby na oczyszczenie organizmu z toksyn

Nawet jeżeli nie masz dużo czasu, pieniędzy i siły woli możesz zadbać o pełne oczyszczenie swojego ciała. Przygotowaliśmy dla was kilka zabiegów, które pozwolą nam poczuć się dobrze (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz). Owe proste sztuczki pomogą oczyścić nasz organizm z toksyn oraz poprawić zdrowie i kondycję naszego ciała.

Poranne oczyszczanie - wewnątrz i na zewnątrz

Zacznij dzień od wyszorowania na sucho skóry całego ciała (przez około dziesięć minut przed prysznicem). Pozwoli to zwiększyć przepływ krwi i pomoże w pozbyciu się toksyn z organizmu. Działaj powoli, zaczynając od palców stóp. Delikatnymi, okrężnymi ruchami zmierzaj w kierunku serca. Po gorącym prysznicu spłucz ciało odrobiną zimnej wody. Ma to dobroczynny wpływ na mieszki włosowe i pomoże ożywić nasze ciało.

Przed śniadaniem wypij szklankę gorącej wody z cytryną i plasterkiem imbiru. Ten oczyszczający napój będzie stymulował procesy trawienne, wypłukiwanie toksyn i funkcjonowanie wątroby.

Nasyć się błonnikiem

Proces wypłukiwania toksyn możesz wspomóc, jedząc wiele produktów bogatych w błonnik. Brązowy ryż i warzywa, takie jak: kapusta, brokuły, buraki i rzodkiewka są jego bogatymi źródłami. Produkty te nie są drogie i można je łatwo dodać do innych posiłków np. jako przystawki lub składnik sałatek warzywnych. Zadbaj, aby codziennie wprowadzić do organizmu przynajmniej trzy porcje błonnika.

Wyciskaj soki!

Jeśli nie przemawia do ciebie codzienne jedzenie owoców i warzyw, spróbuj wycisnąć z nich smaczny sok. Jest to łatwy sposób na wprowadzenie do organizmu wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Wystarczy tylko jedna szklanka.

Przyjmuj duże ilości witaminy C

Witamina C stymuluje nasz organizm do produkcji glutationu - związku, która pomaga w pozbywaniu się toksyn. Produkty spożywcze o wysokiej zawartości witaminy C to m.in. papryka czerwona i zielona papryczka chili, tymianek, pietruszka, kalafior i kiwi. Postaraj się wprowadzać codziennie do organizmu jak najwięcej witaminy C. Twoje ciało będzie ci za to bardzo wdzięczne!

Pij wodę przed każdym posiłkiem

Aby osiągnąć zalecany przez ekspertów poziom 8 filiżanek dziennie, warto pić dużą szklankę wody przed każdym posiłkiem lub przekąską. Pomoże to uniknąć nadmiernego przejadania się - czasami odwodnienie można pomylić z głodem. Możesz również dodać do wody plasterek cytryny dla wzmocnienia jej efektu.

Zagustuj w zieleni

Upewnij się, że jesz dużo zielonych roślin liściastych. Są one pełne błonnika, żelaza, witamin i minerałów, które wspomagają nasz proces trawienia. Spróbuj również włączyć szpinak i brokuły do swojej codziennej diety. Zawierają one wiele składników odżywczych, pomocnych w oczyszczaniu organizmu.

Ruszaj się i trochę porozciągaj!

Nie ważne, czy będzie to tylko zwykły spacer w porze obiadu, czy też skorzystanie ze schodów zamiast windy. Naszym celem jest zwiększenie codziennej aktywności naszego ciała. Warto również poświęcić kilka minut na jego rozciąganie - poprawia ono krążenie, zwiększa elastyczność ciała i redukuje stres.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama