Reklama

Naturalne sposoby, które pozwolą dobrze przetrwać miesiączkę

Miesiączka – jedna z oznak kobiecości, na pewno nie jest najprzyjemniejszą częścią życia kobiety. Niektóre z nas przechodzą ją łagodniej, inne cierpią z powodu nasilonych objawów. Te najczęstsze i najbardziej dokuczliwe to silny ból podbrzusza, zbyt obfite krwawienie, rozdrażnienie i zły nastrój. Tabletki przeciwbólowe z pewnością nie wystarczą, by przetrwać czas miesiączki tak, jak należy. Pomocne mogą okazać się natomiast naturalne produkty i sposoby, które przedstawiamy poniżej.

Reklama

Herbata malinowa lub napar z malin

Herbata lub napar ze świeżych malin to napój, który powinna pić każda kobieta w czasie tych kilku ważnych dni w miesiącu. Działa on rozluźniająco na napięte mięśnie macicy, a dodatkowo wzmacnia je, chroniąc przed schorzeniami. Herbata malinowa łagodzi również skurcze miesiączkowe, a także poprawia nastrój. Ponadto, zawiera duże ilości cennych witamin, które powinnyśmy uzupełniać podczas menstruacji. Są to: wapń, żelazo, potas, magnes, mangan, niacyna, selen oraz witaminy A, C i E. Napar z liści malin zaleca się także kobietom w ciąży, które przygotowują się do porodu. Może on zmniejszyć siłę skurczy aż o połowę! Herbatkę zaleca się przygotowywać z liści lub świeżych owoców malin.

Rumianek

Rumianek posiada wiele dobroczynnych właściwości dla naszego zdrowia i urody. Jedną z nich jest działanie relaksacyjne. Napar z rumianku pozwala uspokoić i odprężyć mięśnie. Działa również rozkurczowo i przeciwzapalnie. Wydaje się być zatem idealnym środkiem na dolegliwości menstruacyjne. Herbatki rumiankowe najlepiej pić kilka dni przed miesiączką. Jeśli nie przypada ci do gustu oryginalny smak rumianku, możesz go urozmaicić plasterkiem cytryny lub sokiem malinowym.

Melisa

Melisa to naturalny środek uspokajający i rozluźniający. Zadziała zatem na bóle miesiączkowe podobnie jak rumianek. Melisa uspokaja nasz umysł i ciało, rozluźniając mięśnie macicy. Łagodzi również zdenerwowanie, które często towarzyszy kobietom w czasie menstruacji. Jeden kubek dobrze zaparzonej melisy dziennie w zupełności wystarczy, by przetrwać miesiączkę bez szwanku.

Cynamon

Ta aromatyczna przyprawa uznawana jest za jeden z najskuteczniejszych naturalnych preparatów, leczących różne dolegliwości. Badania potwierdziły, że świeży cynamon posiada silne właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Ponadto, skutecznie radzi sobie z różnymi problemami trawiennymi, które przecież często towarzyszą miesiączce. Cynamon możesz dodawać do potraw, które spożywasz, ciepłej herbaty, a także przygotować napar z jego korzenia. Zapewniamy, że doskonale sprawdzi się jako antidotum na dolegliwości miesiączkowe.

Banany

Banany podczas okresu to przekąska trafiona w dziesiątkę. To owoc, który doda nam energii, a także nie spowoduje nieprzyjemnych wzdęć, które często wywołują owoce bogate w sorbitol – naturalnie występujący cukier. Banany posiadają jego małe ilości, dlatego ich spożycie w czasie miesiączki jest naprawdę bezpieczne. Najlepiej spożywać je na drugie śniadanie, ponieważ to idealna pora na zastrzyk cennej energii!

Czerwone wino

Mimo że spożycie dużych ilości alkoholu nie jest wskazane podczas okresu, to lampka wina w pierwszych dniach miesiączki już tak! Czerwone wino od dawien dawna jest uznawane za produkt przyspieszający okres. Jeśli odczuwamy silny ból brzucha, zwiastujący nadejście miesiączki, ale nadal nie pojawia się krwawienie, lampka czerwonego wina powinna rozwiązać problem. Wino pobudza naczynia krwionośne, a także rozluźnia mięśnie, jednocześnie przyspieszając krwawienie miesięczne.

Lekkie warzywa liściaste

W czasie miesiączki kobiety powinny pamiętać również o lekkostrawnej diecie, ale bogatej w warzywa. Najlepiej wybierać te liściaste, ponieważ nie powodują one wzdęć, jak na przykład rośliny strączkowe. Lekka i pożywna sałatka na obiad sprawdzi się idealnie podczas tych kilku dni w miesiącu.

Olejki eteryczne do kąpieli

By rozluźnić mięśnie macicy podczas miesiączki, zaleca się także dodawać do kąpieli aromatyczne olejki, które poprawią nam nastrój i zredukują dolegliwości. Warto również pamiętać, że kąpiel w czasie okresu nie powinna być gorąca, ale ciepła. Zbyt wysoka temperatura wody może doprowadzić do krwotoku.

Podczas miesiączkowania kobiety powinny nie tylko dbać o higienę miejsc intymnych i o zaopatrzenie się w środki przeciwbólowe, ale przede wszystkim o codzienny relaks, zdrowe odżywianie się oraz spokój. Te czynniki z pewnością pozwolą przetrwać dobrze okres.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama