Reklama

Jak w naturalny sposób obniżyć poziom cholesterolu?

Według statystyk około 50 procent Polaków może mieć podwyższony cholesterol. Dotyczy to zarówno ludzi młodych, jak i starszych. Przyczyny mogą być różne, choć ta najistotniejsza to nieodpowiednia dieta. Obecność w jadłospisie nadmiernej ilości nasyconych tłuszczów i wysokokalorycznych potraw szybko podnosi poziom LDL. Do wzrostu cholesterolu przyczyniają się również: brak aktywności fizycznej, nadwaga i częste korzystanie z używek. Warto regularnie się badać i na bieżąco śledzić poziom cholesterolu w naszym organizmie. My proponujemy sprawdzone naturalne sposoby na jego zbicie. Warto je znać, by nie przepłacać na drogich lekach.

Odpowiednia dieta

Jadłospis osób, które mają podwyższony cholesterol, powinien być przede wszystkim bogaty w witaminy z grupy B, które zmniejszają ryzyko miażdżycy i obniżają LDL w organizmie. Witaminę B znajdziemy w rybach, drobiu, orzeszkach, wątróbce czy szpinaku. Warto na stałe włączyć je do swojej diety. A czego należy unikać? Szczególnie tłuszczów utwardzonych z izomerami trans, które wstępują w margarynach i większości słodyczy. Dieta powinna być oparta głównie na warzywach i owocach.

Woda

Regularne picie wody to podstawa dla prawidłowej pracy naszego organizmu. Nie zapominajmy, że optymalna dzienna dawka to około ośmiu szklanek. Woda oczyszcza organizm z toksyn i poprawia krążenie krwi. Wypłukuje również odkładający się zły cholesterol. Z dodatkiem soku z cytryny zadziała jeszcze lepiej.

Dużo błonnika

Błonnik w diecie to podstawa. Doskonale oczyszcza jelita, zapobiegając przedostawaniu się cholesterolu do krwi i odkładaniu się tłuszczu. W jakich produktach znajdziemy go najwięcej? Po pierwsze w płatkach owsianych i pełnoziarnistych produktach, po drugie w większości warzyw, a po trzecie w suszonych owocach.

Cynamon

Niewielu z nas ma tego świadomość, ale cynamon doskonale wpływa na naszą krew. Poprawia jej jakość i zmniejsza krzepliwość. Wykazuje również właściwości obniżające poziom cholesterolu. Można dodawać go do napojów, potraw i miniprzekąsek.

Czosnek

Z kolei w czosnku znajdziemy spore ilości flawonoidów i mikroelementów, które zbijają poziom złego cholesterolu we krwi i zapobiegają rozwojowi chorób miażdżycowych. By odczuć pozytywne działanie czosnku na nasz organizm, zaleca się codziennie zjeść od dwóch do trzech ząbków.

Regularna aktywność fizyczna

Lekarze potwierdzają, że aktywność fizyczna ma istotny wpływ na poziom cholesterolu we krwi, a także na pracę naszego serca. Sport podnosi poziom dobrego cholesterolu, a obniża ten zły. Jogging, pływanie czy codzienny aerobik powinny być stałym elementem naszego życia. Aktywność fizyczna poprawia również krążenie krwi w organizmie, przyspiesza metabolizm i podnosi poziom serotoniny w mózgu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama