Reklama

Dlaczego warto pić syropy na odporność? Jak je przygotować?

W okresie wzmożonych infekcji, a więc wiosną i jesienią, warto szczególnie dbać o swoje zdrowie. Higieniczny tryb życia, regularny sen, odpowiednie odżywianie oraz wypoczynek, mogą skutecznie zmniejszyć ryzyko zachorowania. Warto również włączyć do diety produkty pomagające zwiększyć odporność, np. syropy przygotowane z naturalnych składników. Są tanie, łatwe w przygotowaniu oraz skuteczne. Jak je wykonać? Przekonajmy się.

Reklama

Syrop z czosnku

Czosnek jest naturalnym antybiotykiem, który w medycynie ludowej jest często wykorzystywany w leczeniu przeziębienia czy grypy. Zawiera witaminy z grupy B, a także witaminę C oraz prowitaminę A. Znaleźć w nim można również pierwiastki: potas, wapń, magnez oraz nikiel. Najcenniejsze są substancje: salicyna i allicyna, które mają działanie antybakteryjne, ale nie wpływa niekorzystnie na mikroflorę jelitową. Jak przygotować syrop z czosnku?

Przeciśnij ząbek przez praskę i zalej go szklanką wody. Odstaw do lodówki na dobę, a następnie usuń powstały na powierzchni osad. Działanie syropu można wzmocnić, dodając do niego sok z cytryny oraz łyżkę miodu. Po dokładnym wymieszaniu wszystkich składników, mikstura jest gotowa do spożycia. Stosuj po jednej łyżeczce rano i wieczorem.

Syrop z imbiru

Syrop z imbiru ma skuteczne działanie antybakteryjne. Gingerol, który odpowiada za ostry smak i aromatyczny zapach, ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Kłącze to jest bogatym źródłem witaminy C, E, K oraz z grupy B. Znaleźć w nim można również wapń, fosfor, żelazo i potas. Imbir ułatwia obniżenie gorączki, łagodzi suchy kaszel, a także pomaga usunąć zalegającą w układzie oddechowym wydzielinę. Jak przygotować syrop z imbiru?

Potrzebne będą: średni korzeń imbiru, pół szklanki miodu oraz dwie szklanki wody. Imbir pokrój na talarki i wrzuć do rondelka. Zalej go wodą i od momentu wrzenia gotuj przez 30 minut. Następnie ostudź mieszankę, dodaj miód i przelej ją do słoika. Stosuj raz dziennie.

Syrop z cebuli

Cebula jest popularnym warzywem, bogatym źródłem witaminy C (pomaga wzmocnić odporność oraz ułatwia pokonanie wirusów czy bakterii). W cebuli znaleźć można korzystne dla układu immunologicznego pierwiastki, takie jak siarka, magnez, cynk, fosfor oraz krzem. Prócz wzmacniania odporności organizmu, cebula przydatna jest po zakończonej antybiotykoterapii – wspomaga rozwój mikroflory jelitowej. Nasze babcie często stosowały syrop z cebuli, którym leczyły przeziębienie, katar czy grypę. Jak go przygotować?

Syrop jest bardzo łatwy w przygotowaniu: posiekaj drobno dwie cebule, przełóż je do miseczki oraz obficie zasyp cukrem. Przykryj talerzykiem na kilka godzin, aż cebula puści sok. Profilaktycznie stosuj po łyżeczce dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Najlepiej przelej całość do słoika i przechowuj w lodówce nie dłużej niż tydzień.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama