Reklama

7 sposobów na lepsze trawienie

Z problemami trawiennymi boryka się wiele osób. Wzdęcia, zaparcia, biegunka czy zgaga to ich codzienność, która odbiera przyjemność z jedzenia. Trawienie można jednak poprawić korygując dietę i wprowadzając kilka małych zmian w stylu życia:

Wywar z kości

Domowy wywar z kości jest niezwykle odżywczy, a przy tym szybki i tani w przygotowaniu. Zawiera kwasy mineralne oraz aminokwasy - glicynę oraz prolinę, które są głównymi składnikami kolagenu. W trawieniu składników odżywczych niezwykle pomocna jest żelatyna, która dodatkowo wspomaga pracę śluzówki i jelit.

Prawidłowa pozycja na ubikacji

Okazuje się, że ta, wydawać by się mogło prosta i mało znacząca czynność jak siedzenie na sedesie, ma ogromny wpływ na układ trawienny. Popularna pozycja siedząca jest wygodna, ale nie sprzyja rozwiązywaniu problemów z wypróżnianiem. Najbardziej naturalna i sprzyjająca funkcjonowaniu organizmu jest pozycja kuczna. Pozwala ona bowiem na całkowite pozbycie się produktów przemiany materii, dzięki osiągnięciu odpowiedniego kąta odbytowo-odbytniczego. Wystarczy zwykły podnóżek, by móc korzystać z ubikacji w pozycji kucznej, która szczególnie polecana jest osobom zmagającym się z zaparciami czy hemoroidami.

Magnez

Magnez jest niezwykle ważny dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Nie bez przyczyny nazywa się go przecież „pierwiastkiem życia”. Wpływa na działanie układu nerwowego, sercowo-naczyniowego, procesy krzepnięcia krwi, reguluje rozwój układu kostnego, obniża poziom cholesterolu. Jak widać, magnez posiada wiele korzystnych zalet. Do tej długiej listy dopisać należy pozytywny wpływ na działanie układu trawiennego. Magnez pobudza bowiem enzymy, które odpowiadają za przyswajanie i trawienie tłuszczów, białek i węglowodanów.

Naturalne probiotyki

W jelicie człowieka znajduje się bogata i zróżnicowana flora bakteryjna, bardzo ważna dla organizmu, ponieważ bierze udział w rozkładzie błonnika pokarmowego. Jednak kiedy bilans korzystnych i szkodliwych bakterii przechyla się w kierunku tych drugich, można zaobserwować pojawienie się poważnych problemów trawiennych. Wówczas dietę warto uzupełnić naturalnymi probiotykami, do których zalicza się kapustę kiszoną, kefir czy jogurt. Probiotyki, czyli produkty zawierające tzw. dobre bakterie, zapobiegają wzdęciom, poprawiają trawienie i zapobiegają zaparciom.

Więcej ruchu

Regularne uprawianie sportu pozytywnie wpływa na pracę jelit, ponieważ ćwiczenia nasilają ruchy jelit. Dzięki temu osoby aktywne fizycznie rzadziej cierpią na zaparcia i wzdęcia.

Zdrowe tłuszcze

Najczęściej spotyka się nieco inną radę – aby tłuszczów unikać. Okazuje się jednak, że niektóre z nich mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie układu pokarmowego. Najbardziej wartościowe są tłuszcze nienasycone, których źródłem są ryby morskie, oliwa, olej rzepakowy, orzechy.

Prawidłowa pozycja siedząca

Tak jak w przypadku pozycji w toalecie, również pozycja siedząca w pracy czy w domu ma wpływ na procesy trawienne. Siedząc na krześle warto ustawić pod nogami podnóżek. Pozycja z nogami uniesionymi zapewni lepsze funkcjonowanie organom trawiennym.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama